مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان آغاز به کار می‌کند

مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان آغاز به کار می‌کند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به پهناورترین استان جنوب شرقی کشور وارد شد تا رونق زیست بوم نوآوری و فناوری در این استان سرعت گیرد. این دومین سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سال جاری به این استان است تا اقدامات فناورانه در استان شتاب بیشتری به خود گیرد.

حضور در میان فعالان «زیست‌بوم»
فعالان استارتاپی و دانش‌بنیان این شهر تاریخی میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری می‌شوند. ستاری در نخستین بخش سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می‌رود و از دستاورد شرکت‌های دانش بنیان بازدید می‌کند.

شرکت دانش‌بنیان کیاسم کارمانیا فعال در حوزه تولید کودها و سموم ارگانیک یکی از این شرکت‌ها است.

با تلاش محققان در این شرکت دانش‌بنیان، کشور به دانش فنی ترکیب کودی جدید بر پایه اسید سولفوریک دست یافته است. محققان این شرکت فناور کودی تولید کرده‌اند که مناسب برای خاک‌های شور و قلیایی است.

شرکت‌های دانش‌بنیان برافزا کشاورز پارس و پرشین بنیان آریا فعال در حوزه‌های نهاده‌ها (کودهای کشاورزی)، کودهای شیمیایی مجاز بیولوژیک و ارگانیک زیست فناور دیگر شرکت‌هایی هستند که ستاری با فعالان فناور آن‌ها به گفت‌وگو می‌نشیند.

توسعه فناوری‌های
همچنین در این سفر تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه برای ایجاد مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان میان دانشگاه ولی عصر (عج)، مجتمع مس سرچشمه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری امضاء می‌شود.

رییس ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی، در ادامه این سفر، از روند پیشرفت فاز دوم مرکز ملی پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی بازدید می‌کند. دو سال پیش فاز نخست این مرکز با حضور وی در دانشگاه شهید باهنر کرمان به بهره‌برداری رسید.

این مرکز صرفاً تحقیقاتی نیست، بلکه در حوزه عرضه محصولات دانش‌بنیان نیز فعالیت می‌کند. از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌توان به تکثیر و پرورش جوندگان آزمایشگاهی خالص و شناسنامه‌دار، تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی نژاد خالص با اندازه متوسط، پرورش، تکثیر ونگهداری نژادهای خالص اسب و ایجاد بانک اسپرمی و انجام تلقیح مصنوعی اشاره کرد. در این سفر ستاری از فاز دوم این مرکز بازدید می‌کند.

شتاب گرفتن ایده‌های نوآورانه
افتتاح «مرکز نوآوری وشتابدهی تگ» در شهر کرمان برنامه دیگر این سفر است. در این مرکز نوآوری با فضایی حدود یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فعالیت کسب و کارهای نو پا شتاب می‌گیرد. این مرکز علاوه بر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان به فضای کار اشتراکی برای استقرار ۵۰ تیم، فضای کار اختصاصی برای ۱۰ تیم مجهز است.

همچنین شتابدهنده‌های تخصصی در ۵ حوزه صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، سلامت و صنعت و معدن برای استقرار تیم‌های خود فضا خواهند داشت. رویدادها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این مرکز برگزار می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف توسعه زیست‌بوم کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان از از محل احداث کارخانه نوآوری کرمان بازدید می‌کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات