رئیس هیات عامل ایمیدرو در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت فولاد خبر داد: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری ‌ایمیدرو با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی

رئیس هیات عامل ایمیدرو در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت فولاد خبر داد: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری ‌ایمیدرو با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ‌ایمیدرو با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق پژوهش و فناوری را راه‌اندازی کرده است.
به گزارش روابط عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر خداداد غریب‌پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد، بیان کرد: در دستیابی به دانش فنی بسیاری از حوزه‌های صنعتی با مشکل روبه‌رو هستیم و امروز این سوال مطرح است که تا چه زمانی باید برای خرید دانش فنی هزینه بپردازیم.
رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد:۲۵۴ شرکت دانش بنیان در حوزه معادن فعالیت دارند و از آنجا که در دنیا شرکت‌‌های خصوصی تولید دانش فنی‌ را پیگیری می‌‌کنند، ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، لذا در حوزه‌‌های اکتشاف اقدام به تشکیل و راه‌اندازی یک صندوق جسورانه اکتشاف کرده‌ایم.
غریب‌پور، یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد تمرکز شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنعت بر روی حوزه فولاد است، در حالی که در بخش‌های اکتشاف و استخراج ظرفیت‌‌های عظیمی ‌وجود دارد. از همین‌رو ‌ایمیدرو با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق پژوهش و فناوری را راه‌اندازی کرده است.
وی افزود: به زودی سازمان ‌ایمیدرو با همکاری دانشگاه‌‌هایب صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر فضایی را برای فعالیت استارت آپ‌ها ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این تفاهم نامه‌ای را با جهاد دانشگاهی امضا کرده‌ایم که بر اساس این تفاهم‌ نامه تولید بخشی از دانش فنی‌ به این نهاد واگذار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات