فرهنگ‌سازی مالکیت فکری در کشور سرعت می‌گیرد

فرهنگ‌سازی مالکیت فکری در کشور سرعت می‌گیرد

در این برنامه که شامل برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی منظم در سه‌شنبه‌های مختلف فصل زمستان است، مخاطبان با مهم‌ترین موضوعات مالکیت فکری آشنا می‌شوند.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ارتقای فرهنگ مالکیت فکری و آموزش باکیفیت در حوزه‌های مرتبط با مالکیت فکری به ویژه ثبت اختراع را با برگزاری این رویداد دنبال می‌کند. همچنین آشنایی با فرآیندهای استفاده از حمایت‌های موجود برای ثبت اختراع خارجی و ارتباط گرفتن مخاطبان با کانون پتنت از دیگر دستاوردهای برگزاری آن است.

البته تمرکززدایی فعالیت‌ها از استان‌های بزرگ و اشاعه فرهنگ در کل کشور عامل دیگری برای برگزاری این دوره‌های غیر حضوری است تا مخاطبان سراسر کشور، بتوانند به راحتی در این دوره‌ها شرکت کنند و از محتوای آن‌هابهره‌مند شوند .

سلسله وبینارهایی با موضوعات متنوع مالکیت فکری، در سه‌شنبه‌های هر هفته و در ساعات ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌شود و آشنایی با مالکیت فکری، اختراعات حوزه سلامت ، پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه ، جستجوی پتنت ، آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت ایران ، آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Espacenet و آشنایی با معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) و مزایای آن عناوین این وبینارها است.

همچنین این وبینارها به صورت هدفمند، کاملاً مرتبط و در امتداد یکدیگر انتخاب شده‌اند و همین موضوع، منجر م‌‌شود تا مخاطبان با شرکت در این سلسله وبینارها، بتوانند با مبانی اولیه مالکیت فکری و ثبت اختراع، آشنا شوند.

علاقمندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با دوره‌های حضوری و وبینارهای آکادمی کانون پتنت، به تقویم زمستانه منتشر شده مراجعه کنند. اولین وبینار از این مجموعه با عنوان« آشنایی با مالکیت فکری » است که ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود.

پایان پیام/۲۵

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


اخبار مرتبط:

* کانون پتنت معاونت علمی مسابقه «طراحی کاراکتر» برگزار می‌کند

* درخواست‌ها برای ثبت اختراع بین‌المللی افزایش یافت

* دانشگاه اصفهان همکار کانون «پتنت ایران» در استان شد

* تسهیل مسیر ثبت اختراع با حضور ۵۶ دفتر همکار در مراکز علمی و تحقیقاتی


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات