اختصاص ۵ هکتار ازاراضی دانشگاه ارومیه در خوی به پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

اختصاص ۵ هکتار ازاراضی دانشگاه ارومیه در خوی به پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

۵ هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه جهت ساخت مرکز رشد مشترک، به پارک علم و فناوری آذربایجان غربی واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی  پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دکتر علی نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه دانشگاه و پارک چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ همکاری در کنار هم هستند، گفت: ارتباط دانشگاه و پارک باید به صورت سیستماتیک باشد
وی ادامه داد:  بطوری که در حال حاضر  بسیاری از شرکت های ما از اعضای هیات علمی و دانشجویان هستند.
دکتر نیکبخت با تاکید بر اینکه برخی از شرکت های  مستقر در پارک علم و فناوری استان نیاز به نیروی جوان و خوش فکر دارند، بیان کرد: شرکت های  پارکی بالاخص در زمینه الکترونیک و مکانیک نیازمند کارورز و نیروی کار از میان دانشجوها هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان ادامه داد: ما همچنین از پایان نامه ها و رساله هایی که در راستای اهداف پارک باشند حمایت می کنیم.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت فن بازار می توانیم دست آوردهای اعضای هیات علمی و دانشجویان را تجاری سازی کنیم اظهار کرد: در هفته پژوهش امسال حدود ۱۵ قرارداد تجاری برای محصولات شرکت های دانش بنیان منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان به دنبال همکاری مشترک با دانشگاه ارومیه می باشد، گفت:  پارک و دانشگاه می توانند خیلی از رویدادها را به صورت مشترک اجرا کنندکه  از جمله همین اقدامات مشترک برگزاری مدرسه تابستانی کارآفرینی بود  که با همکاری پارک و معاونت پژوهشی دانشگاه اجرا شد.
دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه  نیز در جلسه مشترک هیات رئیسه دانشگاه با ریاست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: در راستای ارتباط بیشتر دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه با صنعت , ۵ هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه در جنب دانشکده فنی خوی , به ساخت مرکز رشد این دانشکده با همکاری پارک علم و فناوری اختصاص پیدا می کند .
دکتر حب نقی ادامه داد: پارک علم و فناوری ادامه فعالیت های دانشگاه است و ما امیدواریم زمانی برسد که تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان ما با تاسیس  یک شرکت دانش بنیان در پارک فعال بوده و دیگر بیکار نمانند.
وی افزود: ما از اینکه طرح هایی در دانشگاه اجرا شود که در ارتباط با جامعه باشد، استقبال می کنیم و در دانشگاه نیز به همین سمت حرکت می کنیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات