معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سانحه سقوط هواپیمای اوکراین را تسلیت گفت

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سانحه سقوط هواپیمای اوکراین را تسلیت گفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با صدور پیامی جان باختن تعدادی از هم وطنان در حادثه سقوط هواپیمای تهران- کی‌یف را تسلیت گفت.

در متن پیام معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

پرواز، همیشه آرزو نیست... گاه حسرتی است که داغِ خاطرش هرگز زدوده نمی شود. بازهم دی ماه و خاطرات تلخ پرواز... هنگامه ای که شهید منصور ستاری نیز از میان مان پرگشود... هنگامه ای که سردارِ دل هایمان آسمانی شد... داغ جای خالیِ جان باختگان سانحه ی هوایی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، به‌ویژه جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان کشورمان، و دل سوخته ی خانواده محترم ایشان، در این روزهای سردِ دی ماه، بازهم خاطرِ ملت مان را حزین کرد. ناخواسته زمزمه ی تلخ اش می آید که «ای ساربان آهسته رو کآرام جانم می‌ رود...»؛ آرامِ جانِ خانواده ی محترم جان باختگان حادثه ی امروز، پروازشان ابدی شد... .

ضایعه درگذشت آن عزیزانِ از دست رفته را خدمت خانواده محترم ایشان، جامعه ی دانشگاهی و عموم هموطنان مان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، برایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامت آرزومندم.»

امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک، حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد. این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بوده و بررسی های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.

در پی این حادثه دلخراش ۲۳ دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاه‌ های ایران در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که امروز صبح در فرودگاه امام خمینی (ره) رخ داد، جان خود را از دست دادند.


اخبار مرتبط:

۲۳ دانش‌آموخته دانشگاه‌های ایران در میان جان‌باختگان هواپیمای اوکراین

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات