در ۷ حوزه صنتعی پیشخوان مشاوره فنی راه اندازی شد

این پیشخوان‌ها برای پاسخ به یک یا چند نیاز میدانی طراحی شده اند. در این ساز و کار، معمولاً افراد خبره و متخصصی که خود در آن رشته سرآمد هستند دعوت می‌شوند تا تجربیات و دانش خود را با مدیران شرکت‌های دانش بنیان به اشتراک بگذارند. همچنین خدمات تخصصی‌تر مشاوره‌ای نیز به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

ثبت درخواست

سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این‌باره گفت: « پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قراردادهای حقوقی، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها، آسیب‌شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و نشست‌های پرسش و پاسخ به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده است».

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌های دانش بنیان از این خدمات اظهار کرد: «شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی و حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند».

پیشخوان مشاوره توسعه فنی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی

با توجه به اهمیت صنایع نفت گاز و پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در این حوزه فعال هستند. ساخت و به روز رسانی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در این صنایع، از جمله چالش‌های است که ممکن است این شرکت‌ها با آن مواجه باشند. بر این اساس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شناسایی و دسته بندی این مشکلات، سعی کرده است با ایجاد این پیشخوان تخصصی زمینه‌ای برای حل تخصصی این چالش‌ها و سوالات ایجاد کند. «روتور دینامیک»، «تحلیل سیالاتی و ایرودینامیک گازهای تراکم‌پذیر»، «تحلیل سیالاتی سیالات تراکم ناپذیر»، «تحلیل سازه‌ای شامل تنش»، «خستگی»، «خزش»، «ریخته گری سوپر آلیاژها و ریخته گری دقیق»، «جوش»، «استخراج پروسیجر کنترل کیفی»، «ساخت و تهیه تست بنچ و تلرانس گذاری» از جمله حوزه‌های فنی است که در این پیشخوان در مورد آنها خدمات مشاروه ارائه می شود.

پیشخوان شرکت‌های دانش بنیان حوزه الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، تجهیزات پزشکی

مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه های الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی اقدام به راه اندازی یک پیشخوان تخصصی کرده است.

این پیشخوان در زمینه: « سخت افزارهای الکترونیکی و کامپیوتری»، «میکروالکترونیک»، «ابزاردقیق»، «اتوماسیون صنعتی»، «رباتیک»، «تجهیزات مخابراتی پیشرفته»، «سامانه‌های اویونیک»، «لیزر و فوتونیک»، «سامانه‌های اینترنت اشیا»، «سیستم‌های قدرت»، «الکترونیک قدرت»، «برودکست و تجهیزات پزشکی» به شرکت‌های دانش بنیان متقاضی خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.

پیشخوان مشاوره فنی محصولات حوزه دارو

شرکت‌های دانش بنیان از جمله شرکت‌های فعال در حوزه دارو، در زمینه مدیریت فنی و توسعه محصولات خود دچار ابهامات متعددی می‌شوند و برای پیشبرد اهدافشان به دنبال راه‌حل مناسب، سریع و کم‌هزینه هستند و کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای یکی از این راه‌حل‌هاست .

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با هدف توانمندسازی شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان کرده است .

در این پیشخوان مشاوره در زمینه‌های مختلف به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود که ازجمله آن بازاریابی، صنعتی‌سازی و بهینه‌سازی محصولات دارویی، اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای نهایی از مراجع مربوطه و صادرات اقلام دارویی است .

پیشخوان مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد پیشرفته

با توجه به سیاست ها و برنامه‌های توسعه صنعتی در کشور، لزوم پرداختن به مواد پیشرفته و قدم برداشتن در مسیر بهبود کیفیت مواد سازنده‌ی محصولات صنعتی بیش از پیش احساس می شود. موادی با خواص بهبود یافته و ویژگی‌های فراگیر که علاوه بر افزایش کارایی، مزیت‌های رقابتی ارزشمندی را نیز در محصولات ایجاد می‌کنند.

مدیران و صاحبان بنگاه‌های صنعتی موفق، به جهت عقب نماندن از این موج توسعه و ایجاد مزیت‌های رقابتی بهتر برای محصولاتشان، به دنبال پویایی و تحقیق و توسعه همیشگی بنگاه‌های خود هستند. آنان در این مسیر دچار ابهامات متعددی می‌شوند و برای پیشبرد اهدافشان بدنبال راه حل مناسب، سریع و کم هزینه‌اند. کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای یکی از این راه حل‌هاست.

این مشاوران با استفاده از بینش و مهارتی که در تجزیه و تحلیل مشکلات و ارائه روش‌ها و راهکارها دارند می‌توانند موجب رشد و افزایش توانمندی شرکت‌ها در عرصه‌های مختلف گردند.

ازاین رو، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان با هدف توانمندسازی شرکت‌ها اقدام به ارائه خدمات مشاوره فنی در حوزه "مواد پیشرفته" در سرفصل‌های نانوفناوری، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی (انتخاب مواد، ریخته‌گری، جوشکاری، شکل‌دهی و حفاظت مواد و خوردگی) و سرامیک کرده است. «نفت»، «گاز»، « پتروشیمی»، «الکترونیک»، «مخابرات»، «قدرت»، «لیزر»، «سامانه‌های هوشمند»، «تجهیزات پزشکی»، «دارو»، «نانوفناوری»، «متالورژی» و «سرامیک» حوزه های هستند که در آنها پیشخوان تخصصی و فنی راه اندازی شده است. این پیشخوان ها به دیگر حوزه ها نیز خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش دارد تا با رصد و شناسایی مشکلات در حوزه‌های مختلف، پیشخوان تخصصی آن حوزه را راه اندازی کند. هر پیشخوان می‌تواند ارتباط مدیران و مشاوران خبره را به شکل بسیار بهینه‌تری تسهیل کند. برگزاری جلسات مستمر با حضور مشاوران و مدیران شرکت‌های دانش بنیان بخشی از این تلاش را تشکیل می‌دهد.

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

دولت و شرکت های دانش بنیان در تحول اقتصادی کشور مسئولیت مشترک دارند

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید اقلام راهبردی

تولید اقلام راهبردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود

توسعه فنی خدمات مشاوره سرعت تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را ارتقا می‌دهد

رئیس امور شرکت های دانش بنیان: مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مدت‌دار است


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات