اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از محل صندوق توسعه ملی

اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از محل صندوق توسعه ملی

در راستای اجرایی سازی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و به منظور حمایت از فعالیت های اقتصادی شرکت های دانش بنیان برای ایجاد تولید و اشتغال و در پی توافق به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی و بانک های عامل، تسهیلاتی به این شرکت ها در قالب طرح و سرمایه درگردش اعطا می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، تسهیلات مذکور در حوزه های صنعت و معدن، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آب و کشاورزی به صورت تلفیقی از منابع داخلی بانک های عامل و صندوق توسعه ملی اعطا می شود. هم چنین نرخ سود این تسهیلات در حوزه آب و کشاورزی ۱۴ درصد، در حوزه صنعت و معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۵ درصد است. دوره بازپرداخت تسهیلات فوق برای سرمایه در گردش یک سال و برای طرح ۷ سال است. فهرست بانک های عامل که تسهیلات فوق را ارائه می دهند به شرح جدول ذیل می باشد:



شرکت های دانش­‌بنیان متقاضی می ‌توانند برای استفاده از تسهیلات مذکور، به یکی از شعب بانک های عامل مراجعه و درخواست خود را ارسال نمایند .

شرایط عمومی شرکت‌ها جهت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی :

- پرداخت تسهیلات به موسسات و شرکت‌هایی مجاز است که حداقل هشتاد درصد (۸۰ %) سهام یا سهم الشرکه آنها مستقیم و یا با واسطه اشخاص حقوقی، متعلق به اشخاص حقیقی باشد .

- پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی که صرف نظر از نوع مالکیت، بیش از بیست درصد (۲۰% ) اعضاء هیات مدیره آنها توسط مقامات دولتی تعیین می‌شوند، ممنوع است .

- اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی مجاز مشروط به آن است که نسبت حقوق صاحبان سهام به مجموع دارایی‌های شرکت(نسبت مالکانه) در زمان تسلیم درخواست به بانک عامل و هر مقطع زمانی از بیست درصد کمتر نباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دانلود فایل های مورد نیاز کلیک کنید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات