ایجاد مدارس کارآفرین یکی از ضرورتهای جامعه است

استاندار اصفهان گفت: یکی از ضرورت‌های رفع موانع و مشکلات فعلی کشور به‌ویژه در مقوله اقتصاد و اشتغال، ایجاد مدارس کارآفرین است.

عباس رضایی روز پنجشنبه در دومین مدارس کارآفرین در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: کارآفرینی و تولید کارآفرین به معنای ایجاد تغییر، تحول و پویایی و به نوعی منشاء اثر بودن است.

وی بر ضرورت تحول در نظام آموزش عادی و عالی تاکید کرد و گفت: توسعه پایدار زمانی ممکن خواهد شد که از کاروان پیشرفت علمی عقب نمانیم و این مهم زمانی ممکن خواهد شد که نظام آموزش و پژوهش ما متحول شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هیچ گاه  با روش‌های سنتی نمی‌توانیم در توسعه علمی و پایدار کشور موفق شویم و بر این اساس باید کارآفرینی به عنوان یک اصل مهم در نظام آموزشی جدی گرفته شود.

وی همچنین یکی از مشکلات بزرگ و حلقه‌های گمشده نظام آموزش عادی و عالی کشور را نبود نیازسنجی در تعداد و نوع رشته‌های تحصیلی و گستره آن عنوان کرد.

رضایی تاکید کرد: بارها در شورای آموزش و پرورش تاکید شده که اصفهان باید در ارائه مدل‌های مختلف آموزشی الگو و سرآمد باشد.

مدرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این آیین گفت: آموزش‌های مهارتی در آموزش و پرورش با واقعیت‌های کار و ابتکار، مهارت‌های زندگی، تضیمن آینده و قطع وابستگی‌های ویرانگر پیوند خورده است.

محمد اعتدادی، گسترش مراکز آموزش مهارتی و کارآفرینی را یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این اداره کل آماده هرگونه کمک معنوی برای ایجاد این نوع مدارس است.

دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه ریزی درسی و با بررسی نظریه‌ها، ابعاد و تجارب کارکردی و با حضور اساتید و صاحب نظران به مدت یک روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

از جمله محورهای این کنفرانس را شامل فلسفه کارآفرینی در برنامه درسی دوره پیش دبستانی و دبستان، اهداف مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درس، محتوای مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درسی و مبانی جامعه شناختی برنامه درسی کارآفرین  پیش دبستانی و دبستان، مدل های غنی سازی برنامه درسی کارآفری و جایگاه خانواده در برنامه درسی کارآفرین در دوره پیش دبستانی و دبستان است.

دست‌کم ۹۰۰ هزار دانش‌آموز اکنون در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

منبع : اصفهان-ایرنا

لینک اصل خبر در سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    منبع خبر

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف یک مرکز نوآوری و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات