پیشخوان های مشاوره فنی برای شرکتهای دانش بنیان راه اندازی شد

پیشخوان های مشاوره فنی برای شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از پایگاه خبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص پیشخوان های تخصصی برای شرکتهای دانش بنیان گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قراردادهای حقوقی، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها، آسیب‌شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و نشست‌های پرسش و پاسخ به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده است.
وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌های دانش بنیان از این خدمات اظهار کرد: شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی و حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.
پیشخوان مشاوره توسعه فنی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی
با توجه به اهمیت صنایع نفت گاز و پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در این حوزه فعال هستند. ساخت و به روز رسانی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در این صنایع، از جمله چالش‌های است که ممکن است این شرکت‌ها با آن مواجه باشند. بر این اساس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شناسایی و دسته بندی این مشکلات، سعی کرده است با ایجاد  این پیشخوان تخصصی زمینه‌ای برای حل تخصصی این چالش‌ها و سوالات ایجاد کند. «روتور دینامیک»، «تحلیل سیالاتی و ایرودینامیک گازهای تراکم‌پذیر»، «تحلیل سیالاتی سیالات تراکم ناپذیر»، «تحلیل سازه‌ای شامل تنش»، «خستگی»، «خزش»، «ریخته گری سوپر آلیاژها و ریخته گری دقیق»، «جوش»، «استخراج پروسیجر کنترل کیفی»، «ساخت و تهیه تست بنچ و تلرانس گذاری» از جمله حوزه‌های فنی است که در این پیشخوان در مورد آنها خدمات مشاروه ارائه می شود.
پیشخوان شرکت‌های دانش بنیان حوزه  الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، تجهیزات پزشکی و دارو
با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه های  الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی پیشخوان تخصصی در این زمینه راه اندازی شده است.
این پیشخوان در زمینه « سخت افزارهای الکترونیکی و کامپیوتری»، «میکروالکترونیک»، «ابزاردقیق»، «اتوماسیون صنعتی»، «رباتیک»، «تجهیزات مخابراتی پیشرفته»، «سامانه‌های اویونیک»، «لیزر و فوتونیک»، «سامانه‌های اینترنت اشیا»، «سیستم‌های قدرت»، «الکترونیک قدرت»، «برودکست و تجهیزات پزشکی» به شرکت‌های دانش بنیان متقاضی خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.
پیشخوان مشاوره فنی محصولات حوزه دارو و محصولات در حوزه موادپیشرفته در سرفصل‌های نانوفناوری، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی (انتخاب مواد، ریخته‌گری، جوشکاری، شکل‌دهی و حفاظت مواد و خوردگی)،سرامیک از دیگر پیشخوان های راه اندازی شده هستند.
«نفت»، «گاز»، « پتروشیمی»، «الکترونیک»، «مخابرات»، «قدرت»، «لیزر»، «سامانه‌های هوشمند»، «تجهیزات پزشکی»، «دارو»، «نانوفناوری»، «متالورژی» و «سرامیک» حوزه های هستند که در آنها پیشخوان تخصصی و فنی راه اندازی شده است. این پیشخوان ها به دیگر حوزه ها نیز خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری البرز

    پارک علم و فناوری البرز

    زمینه فعالیت جامع

      نظرات