اولین جلسه شورای راهبری فن بازار منطقه ای استان برگزار شد

اولین جلسه شورای راهبری فن بازار منطقه ای استان برگزار شد

اولین جلسه شورای راهبری فن بازار منطقه ای استان با موضوع  معرفی کارگزار فن بازار استان، بررسی برنامه های عملیاتی ابلاغی از سوی فن بازار ملی و راهکارهای اعضای شورا در اجرای این برنامه ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، این شورا با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان، مدیر فن بازار منطقه ای و مدیر موسسات و مراکز رشد پارک علم و فناوری، مدیر کل دفتر جذب و سرمایه و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، رئیس جهاد دانشگاهی استان، رئیس بنیاد نخبگان استان، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان، مدیر صندوق کار آفرینی استان ، اتاق بازرگانی ارومیه، رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه، کار گزار فن بازار منطقه ای  آذربایجان غربی و برخی شرکت های دانش بنیان تشکیل شد.
دکتر علی محمدنیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال های گذشته اقدام به راه اندازی فن بازار کرده است، توضیح داد: این اقدام مبارک در راستای حل مسئله بازاریابی و فروش محصولات فناورانه در کشور بوده است.
وی ادامه داد: در سال های گذشته نمایشگاه های مختلفی  توسط وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای فروش محصولات فناورانه برگزار شد اما باید اذعان کنیم، فن بازار یک نمایشگاه دایمی و مستقل از زمان و مکان می باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه توضیحات خود درباره فن بازار، افزود: فن بازار منطقه ای آذربایجان غربی مجموعه ای مستقل است تا محصولات فناورانه را در اختیار بهره برداران قرار دهد تا به درستی معرفی و تبلیغ شوند.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه هر چند فن بازار منطقه ای در پارک علم و فناوری استان مستقر شده است، اظهار کرد: بهره مندی از پتانسیل های فن بازار موضوعی نیست که تنها، مربوط به پارک بوده و  باید کل استان دخیل در این موضوع باشند.
وی با تاکید به برگزاری منظم جلسات شورای راهبری فن بازار منطقه ای، گفت: متاسفانه در استان ما این جلسه دیر برگزار شد.
رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه در پارک علم و فناوری حدود ۹۲ شرکت مستقر هستند، توضیح داد: اگر ایده های تولیدی در این شرکت ها به بازار نرسد و ارزش افزوده ای ایجاد نکند، تمام تلاش های این عزیزان  بی فایده خواهد بود.
دکتر نیکبخت افزود: از زمان آغاز فعالیت فن بازار، اقدامات خوبی در حوزه فروش و انعقاد قرارداد داشته ایم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
دکتر محمد فتحعلی لو مدیر فن بازار منطقه ای آذربایجان غربی نیز درباره وظایف و خدماتی که فن بازار استان بر عهده دارد، توضیح داد: فن بازار به عنوان پلی بین تولیدات محصولات دانش بنیان و عرضه آنها می باشد.
وی ادامه داد: فن بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است، در واقع فن بازار با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری  و محصولات پیشرفته را برعهده دارد.
مدیر فن بازار منطقه ای استان درباره نقش اساسی فن بازار ، اظهار کرد: شناسایی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فناوری، جذب سرمایه گذاران، تسهیل روند تجاری سازی دانش فنی و سایر فعالیت های حرفه ای که منجر به توسعه  بازار فناوری شود از نقش های اساسی فن بازار است.
دکتر فتحعلی لو با بیان اینکه از سال ۹۷ مجوز  فن بازار منطقه ای به پارک علم و فناوری آذربایجان غربی واگذار شده است، گفت: تا کنون تمام هزینه های فن بازار منطقه ای بر عهده پارک بوده ولی سرویس دهی آن برای کل استان است و به همین منظور  دست یاری به سوی تمام کسانی که در زمینه توسعه فناوری استان می توانند کمک حال ما باشند دراز میکنیم.
عزت اله بهاری مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه ضلع اساسی فن بازار جذب سرمایه گذار می باشد، گفت: اگر بخواهیم در زمینه فن بازار موفق باشیم باید با سرمایه گذاران ارتباط داشته باشیم.
وی ادامه داد: بر خود وظیفه می دانم نقشی در توسعه فن بازار منطقه ای استان داشته باشم تا بتوانیم تکنولوژی و ایده های موجود را تجاری سازی کنیم.
در پایان این جلسه مهندس آقایی کارگزار فن بازار منطقه ای آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از اقدامات این کارگزاری در مدت فعالیت خود پرداخته و سایر اعضای شورای نیز به بحث و تبادل نظر در بخش های مختلف پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات