معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم: برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، راهکار ارایه شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم: برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، راهکار ارایه شود

معاون وزیر علوم: برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، راهکار ارایه شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به نیاز کشور به خدمات شرکت های دانش بنیان باید راهکاری اساسی برای برون رفت این شرکت‌ها از مشکلات پیش رو ارایه شود.

دکتر مسعود برومند، در نشست تخصصی پیگیری اجرای قوانین حمایتی از شرکت های دانش بنیان و فناور استان فارس در پارک علم و فناوری فارس  بیان داشت: باید بدانیم مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور چیست و تصمیمی نگیریم که کار را برای آنان دشوارتر کند بلکه ضروری است حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشیم.

وی افزود: شرایط شرکت‌های دانش بنیان و فناور در موقعیت امروز کشور باید درک شود چرا که فعالیت در این شرایط، خیلی آسان نیست از جمله اینکه بسیاری از این شرکت‌ها، مطالبات بالایی از شرکت‌های دولتی دارند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بیان کرد: قانون شرکت‌های دانش بنیان باید از فرآیند دانش بنیان حمایت کند و در بحث ارزیابی این شرکت‌ها ضروری است روش کار تغییر کند و به سمت روش‌های موثر در دنیا برویم که این امر نیازمند زمان است.

برومند با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اشتغال می‌توانند موثر باشند، گفت: شرکت‌های بزرگی در کشور موجود است که نمی‌توانند به راحتی وارد بازار شوند در حالی که این شرکت‌ها قابلیت بازسازی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

این مقام مسوول اضافه کرد: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری می‌توانند به مثابه زنجیره راه‌اندازی شرکت‌های بزرگ باشند و از این طریق اتفاقات بزرگی را در کشور رقم زنند.

وی ادامه داد: در توسعه فعالیت‌های دانش بنیان باید نگاه راهبردی داشته باشیم و سپس به جزییات توجه کنیم.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: مساحت پارک‌های فناوری در کشور با پشتیبانی استان‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزایش یافته و نیز انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری استان فارس برای راه اندازی دره فناوری شیراز از اقدامات ارزشمندی است که صورت گرفته است.

دکتر برومند، تشکیل شورای نمایندگان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس را یکی دیگر از اقدامات خوب برشمرد و گفت: این شورا باید با رویکرد استانی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند مشکلات این استان را حل کنند.

وی بیان داشت: یک نسل جدید از افراد و تفکرها در حال شکل گرفتن است و ما به دنبال حمایت از بخش خصوصی هستیم، در این میان شرکت‌های دانش بنیان هم باید سریع‌تر رشد کنند و جای سیستم قدیمی را بگیرند.

دکتر برومند افزود: برخی در کشور استاندارد حرف می‌زنند اما استاندارد فکر نمی‌کنند لذا باید بکوشیم همگرا شویم تا مشکلات حل شود و استانداری فارس نیز در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات