تحریم ها باعث شده تا به جوانان و متخصصین کشور بیش از پیش اتکا کنیم

تحریم ها باعث شده تا به جوانان و متخصصین کشور بیش از پیش اتکا کنیم


معاون حمایت و پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان در بازدید مسئولین احزاب پاکستان از پارک علم و فناوری خراسان گفت: تحریم ها در کشور ایران باعث شده تا به جوانان و متخصصین کشور بیش از پیش اتکا کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ مهندس امینی معاون حمایت و پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان در بازدید مسئولین احزاب پاکستان در صبح چهارشنبه ۲۵ دی ماه سال جاری، ضمن خوش آمدگویی و معرفی پارک، به گوشه ای از دستاوردهای شرکت ها و زمینه های همکاری ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: تحریم ها در کشور ایران باعث شده تا به جوانان و متخصصین کشور بیش از پیش اتکا کنیم و همین، زمینه رشد و توسعه کشور را به دنبال دارد.

وی افزود: پارک علم و فناوری خراسان با حمایت دولت توانسته تیم های متخصص را از دانشگاه ها جذب کند تا در این محیط شروع به رشد و تجاری کردن ایده ها و محصولات خود کنند و شرکت های فناور و دانش بنیان را در کشور تاسیس کنند.

امینی با اشاره به اینکه کشور پاکستان دانشمندان بسیار خوبی دارد، گفت: اگر با همت و اتحاد احزاب مختلف و مسئولین، شرایط مناسب جهت فعالیت ایشان فراهم شود، شاید این دانشمندان نیز بتوانند در این کشور جدی تر فعالیت کنند و موجبات رشد و توسعه پاکستان را فراهم کنند.

همچنین احسان کشمیری کارشناس دفتر ریاست و بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به معرفی جامع پارک، مراکز رشد و حوزه های تخصصی شرکت های فناور و دانش بنیان پارک در زمینه های مختلف پرداخت.

نمایندگان احزاب پاکستان نیز ابراز خرسندی از حضور و آشنایی با پارک علم و فناوری خراسان و دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان آن، ایران را کشوری پیشرو در این زمینه دانستند و خواهان همکاری های بیشتر ایران و پاکستان به ویژه در زمینه های دارو، کشاورزی و ماشین سازی شدند.

ایشان با بیان اینکه ایران کشوری است که با وجود تحریم ها و مشکلات بسیار، توانسته رشد و توسعه بسیاری در زمینه های مختلف علمی و صنعتی داشته باشد، آن را الگویی برای رشد و توسعه پاکستان عنوان کردند.

شایان ذکر است هیات پاکستانی در پایان از شرکت دانش بنیان بهپویان بازدید و از نزدیک با نمونه ای از این دستاوردها اشنا شدند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات