البرز قطب علم و فناوری کشور است

البرز قطب علم و فناوری کشور است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور: البرز قطب علم و فناوری کشور است که در حوزه های مختلف دارویی (انسانی و حیوانات) و بیوتک فعالیت های گسترده ای دارد.
البرز قطب علم و فناوری کشور است به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز ؛ سورنا ستاری در جلسه استانداری البرز  با اشاره به ظرفیت های البرز در حوزه علمی و فناوری گفت: سفرهای بسیاری به البرز دارم چراکه این استان یکی از بخش های مهم اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان کشور است و بزرگترین تولیدکنندگان دارویی کشور در این استان مستقر هستند.
ستاری  در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه کارخانه نو آوری البرز گفت: امید است طبق زمانبندی اعلام شده از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر کرج این امکان مهم در تابستان ۹۹ به بهره برداری برسد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: همتی که شهردار و شورای اسلامی شهر کرج در واگذاری زمین راه اندازی کارخانه نوآوری استان داشته، مسئولیت ما را دوچندان کرده است.
تفاهم نامه تاسیس دومین کارخانه نوآوری کشور در استان البرز با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور امضا شد.
رشد و توسعه فناوری های نوین ضروری است
استاندار البرز در مراسم امضاء این تفاهم نامه گفت:  امروز در البرز شاهد یک رویداد بزرگ و مهم هستیم، این اقدام می تواند آینده فرزندان این استان را به سمت ابتکار و خلاقیت هدایت کند .
شهبازی در جلسه امضای تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز افزود: این استان در حوزه فناوری، شتاب دهنده ها، استارت آپ ها، اقتصاد دیجیتال و... رشد بسیار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: اقتضاعات البرز بواسطه رشد سریع جمعیت و افزایش روز افزون مهاجرت می طلبد که پیگیری جدی در خصوص توسعه فناوری های نوین و دانش بنیان داشته باشیم.
شهبازی گفت: در هزاره سوم باید به سمتی حرکت کنیم که ایجاد اشتغال از طریق شتاب دهنده ها، استارت آپ ها و فناوری های نوین در البرز گسترش یابد.
وی افزود: از پیگیری ها و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج در راستای اجرای این پروژه مهم قدردانی می کنیم و امید است که طبق برنامه های اعلام شده در تابستان ۹۹ شاهد راه اندازی کارخانه نوآوری البرز باشیم.
استاندار البرز با بیان اینکه فردا پروژه ملی مهارت محور در البرز اجرایی می شود، اضافه کرد: صندوق شکوفایی و نوآوری نیز بعنوان مصوبه حضور قبلی معاون علمی و فناوری رییس جمهور اکنون با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در مراحل پایانی ثبت قرار دارد.
وی با بیان اینکه امروز در البرز شاهد یک رویداد بزرگ و مهم هستیم، گفت: این اقدام می تواند آینده فرزندان این استان را به سمت ابتکار و خلاقیت هدایت کند و البرز دومین استان کشور در راه اندازی این امکان هستیم.
وی عنوان کرد: البرز می تواند علاوه بر جمعیت خود می تواند در ابعاد ملی در راستای اشتغالزایی برنامه ریزی کند.
استاندار البرز گفت: شهردار و شورای اسلامی شهر کرج مسبب اجرای برنامه های استان در راستای راه اندازی کارخانه نوآوری شدند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری البرز

    پارک علم و فناوری البرز

    زمینه فعالیت جامع

      نظرات