نشست دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری ایرانی عضو اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر

نشست دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری ایرانی عضو اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر

نشست اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری حاشیه دریای خزر در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با هدف بررسی مصوبات گذشته این اتحادیه و بررسی راهکارهای افزایش همکاری بین‌المللی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری واقع در کرانه دریای خزر برگزار شد.

در این نشست دکتر ملک پور معاون پارک علم و فناوری گیلان پیشنهاد تشکیل "کارگروه تجاری سازی و انتقال فناوری" ذیل "کمیته علوم، تحقیقات و فناوری" را مطرح نمود، تا بدین وسیله امکان افزایش تعاملات و تجاری سازی محصولات شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری، موسسات پژوهشی و دانشگاهی حاشیه دریای خزر تسهیل گردد.

توجه و پیگیری مصوبات بیست و دومین اجلاس اتحادیه توسط اعضاء، تاکید بر مشارکت فعالانه دانشگاههای ایرانی در این کمیته و تلاش در جهت انجام حداقل یک فعالیت مشترک با یکی از اعضای غیرایرانی عضو اتحادیه، تقاضاهای جدید عضویت، ساماندهی عضویت اعضای ایرانی در اتحادیه و همکاری بین المللی از موارد مورد بحث و تبادل نظر روسای دانشگاهها در این نشست یک روزه بود و روسای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی ایرانی در پایان این دیدار موارد زیر را به تصویب رساندند:

۱- مقرر شد دبیرخانه کمیته های اتحادیه در دانشگاه هایی که مسئولیت کمیته ها را پذیرفته ‌اند، مستقر باشد.

۲- مقرر شد مسابقه دانشجویی با موضوع «محیط زیست و مدیریت سبز» در سه قالب عکس، فیلم کوتاه، و نگارش در سال ۲۰۲۰ با مسئولیت دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، برگزار شود.

۳- اعضا با در نظر گرفتن حق عضویت سالیانه برای اعضای اتحادیه موافقت کردند و مقرر شد ساز و کار مسائل مالی توسط دبیرخانه دائمی ایرانی اتحادیه ( دانشگاه گیلان ) تهیه گردد.

۴- مقرر شد سامانه متخصصین اتحادیه توسط پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی ابتدا به زبان انگلیسی و سپس به زبان های فارسی و روسی با همکاری موسسه اکولوژی داغستان روسیه عملیاتی شود.

۵- مقرر شد تا از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که تنظیم پیش نویس شرایط عضویت اعضای جدید در اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر را تنظیم کرده بود، پیش نویس شرایط ادامه فعالیت اعضای حاضر را نیز تهیه نماید.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات