تفاهم نامه مشترک پارک علم و فناوری البرز، اداره کل تعاون و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز

تفاهم نامه مشترک پارک علم و فناوری البرز، اداره کل تعاون و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز

در اولین جلسه شورای مهارت استان البرز و با حضور معاون وزیر کار صورت گرفت؛
تفاهم نامه مشترک پارک علم و فناوری البرز، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز
در اولین جلسه شورای مهارت استان البرز و با حضور مهندس علی اوسط هاشمی معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و دکتر علی شهبازی استاندار البرز،  تفاهم نامه سه جانبه پارک علم و فناوری البرز، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، این تفاهم نامه سه جانبه با محوریت اجرای پروژه های اشتغالزایی مهارت محور به امضای دکتر عطاء اله ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز، مهندس حسین فلاح نژاد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس تقی غیاثی نژاد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز رسید.
علی اوسط هاشمی در اولین جلسه شورای مهارت استان البرز با استقبال از این تفاهم نامه با اشاره به اهداف این طرح گفت: نگاه رئیس جمهوری و معاون اول بر توسعه اشتغال مهارت محور معطوف است و این مساله و نگاه به مقوله مهارت آموزی در استان های صنعتی بویژه استان البرز باید با جدیت دنبال و اجرا شود.
براساس این گزارش، همکاری در اطلاع رسانی فرآیند اجرایی طرههای مختلف مهارت محوربرای واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان، جلب مشارکت انجمن های صنفی خوشه های مختلف در اجرای طرح های مهارت محور، هدایت واحد های صنعتی جذب نیروی کار ماهر جهت انعقاد تفاهم نامه مجریان پروژه، نظارت و ارزیابی میزان مشارکت واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان در اعلام میزان نیروی کار مورد نیاز و استخدام مهارت آموختگان از اهداف و محورهای این طرح است.
همچنین تسهیل و تسریع در صدور مجوز تاسیس واحد صنفی برای متقاضیان مهارت آموخته ، اولویت قرار دادن کارجویان مهارت آموخته مشمول پروژه در صدور مجوز کسب و کار، جلب مشارکت واحدهای صنعتی در تامیت تجهیزات و ابزار آلات کار جویان ماهر در بخش های خود اشتغالی و کار آفرینی با نخفیف ویژه و شرایط پرداخت مناسب، همکاری اتاق اصناف در پشتیبانی و منتورینگ کسب و کارها و جلب مشارکت خیرین کارآفرینی در جهت ایجاد کسب و کارها از محورهای دیگر این تفاهم نامه سه جانبه است.
این تفاهم نامه در اولین جلسه شورای مهارت استان البرز با محوریت اجرایی نمودن طرح تحت عنوان "اشتغال مهارت محور" با حضور استاندار و سایر مسولین استانی در سالن شهدای استانداری البرز به امضا طرفین رسید.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری البرز

    پارک علم و فناوری البرز

    زمینه فعالیت جامع

      نظرات