نیاز صنعت به «محفظه تست محیطی» تامین شد

نیاز صنعت به «محفظه تست محیطی» تامین شد

یک چمبر می‌تواند می‌تواند کاربردهای خاصی داشته باشد. برای مثال: چمبر می‌تواند به تنهایی برای تست اثرات شرایط محیطی بر روی نمونه آزمایشگاهی مورد استفاده قرار بگیرد و یا برای آماده سازی نمونه آزمایشگاهی به منظور تست‌های فیزیکی و شیمیایی بیشتر استفاده شود.

شرکت دانش‌بنیان «شهاب آزما رایان» با چندین سال تلاش و تحقیق توانسته به دانش تولید چمبرهای تست محیطی دست پیدا کند.

سجاد شهابی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «شهاب آزما رایان» درباره چمبرهای تست محیطی توضیح داد: یک محفظه (چمبر) تست محیطی به صورت مصنوعی شرایط محیطی را فراهم می‌آورد که یک ماشین، ماده، دستگاه یا قطعه در معرض آن قرار می‌گیرد. این محفظه‌ها همچنین برای شتاب دادن و تشدید اثرات شرایط محیطی بر نمونه‌های تست حتی شرایطی که انتظار وقوع آن ها نمی‌رود نیز استفاده می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: شرایط محیطی مانند: دمای شدید (شامل دماهای بالای صفر و زیر صفر ( ، تغییر ناگهانی شدت دما یا شوک دمایی، رطوبت نسبی، لرزش الکترودینامیکی، اسپری نمک (salt spray) و قرارگیری در معرض آفتاب، و اشعه ماورالبنفش (UV) می‌توانند جز خصوصیات چمبرهای تست محیطی باشند .

وی همچنین گفت: نمونه‌های تولیدی، نمونه‌های آزمایشگاهی و یا قطعات قرار داده شده در داخل محفظه‌های تست در معرض یک یا چند مورد از پارامترهای محیطی ذکر شده در بالا قرار می‌گیرند تا قابلیت اطمینان و اثراث ثانویه آنها نظیر خوردگی تعیین گردد .

شهابی درباره ویژگی چمبرهای تولیدی این شرکت بیان کرد: یک مدل از چمبرهای تولید شده این شرکت می‌تواند دمایی تا منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد را ایجاد کند که این موضوع ویژگی خاصی به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «شهاب آزما رایان» افزود: چمبر این شرکت به دلیل توانایی بالایی که دارد توانسته نظر مشتریان بخش‌های گوناگون صنعتی و همچنین بخش نظامی کشور را به خود جلب کند.

این فعال فناور درباره اختلاف قیمت بین این محصول با نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت محصولات خارجی با توجه به کیفیت آن‌ها تغییر می‌کند. برای مثال نمونه مشابه ساخته شده توسط کشور چین عددی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار است و نمونه دیگر که ساخت کشور آلمان است قیمتی حدود ۱۲۰ هزار یورو دارد. این درحالی است که قیمت محصول تولیدی این شرکت قیمتی حدود ۱۳۰ میلیون تومان است.

وی مشکل کنونی این شرکت را مشکلات مالی عنوان کرد گفت: شرایط مالی شرکت تنها دغدغه اصلی این شرکت است و شرایط اقتصادی خوبی را سپری نمی‌کنبم و نوسانات قیمت قطعات و کالا باعث شده در برخی از قراردادها دچار زیان زیادی شویم. همچنین عدم وجود سرمایه در گردش باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «شهاب آزما رایان» درباره اشتغال‌ ایجاد شده در این شرکت گفت: در حال حاضر ۶ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* رفع موانع بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست بر اساس مدل کسب و کار دانش بنیان

* نخستین گام برای ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست برداشته شد

* شبکه دانشگاه‌ها برای شناسایی پتانسیل‌های منطقه‌ای حوزه انرژی در هر استان تشکیل می‌شود

* سند ملی راهبردی علوم و فناوری بهینه سازی انرژی و محیط زیست تدوین شد

* ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست تصویب شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات