موج نوی فعالیت استارتاپی کشور با راهکارهای توسعه همکاری با شتاب دهنده های دانشگاهی در گفتگو با موسس و مدیرعامل شیپور

موج نوی فعالیت استارتاپی کشور با راهکارهای توسعه همکاری با شتاب دهنده های دانشگاهی در گفتگو با موسس و مدیرعامل شیپور

همکاری و توسعه فعالیت های اپلیکیشن ها و شرکت های بزرگ تجاری کشور با شتاب دهنده ها می تواند نوید بخش حرکت تازه ای در موج نوی فعالیت استارتاپی کشور باشد. در این زمینه در حاشیه رویداد مدیران فناوری اطلاعات صحبت کوتاهی با رضا اربابیان موسس شیپور دست داد تا از روند تاسیس شتاب دهنده شاهکار و فعالیت های این شتاب دهنده در حوزه اقتصاد پلتفرمی صحبت شود. 

در سال هزار و سیصد و نود بود که رضا اربابیان اپلیکیشن شیپور را راه اندازی کرد و توانست فعالیت خود را از طریق آغاز کند و این اپلیکیشن باعث شد که رضا اربابیان صاحب یکی از بزرگ ترین استارتاپ های ایران شود به طوری که در طول روز بسیاری از افراد از اپلیکیشن شیپور و خدمات آن استفاده می کنند.

رضا اربابیان برای راه اندازی اپلیکیشن شیپور با دو فرد دیگر که در زمینه مالی همراه او بودند همکاری کرد و اربابیان به عنوان مجری اصلی عهدار تمامی مسئولیت های اپلیکیشن شیپور بود.

یکی از دلایل موفقیت رضا اربابیان در حوزه استارتاپ و کارآفرینی علاوه بر تحصیل در رشته مربوطه، تأکید بر تحقیقات در کنار کار و پیش بردن فنی اپلیکیشن شیپور بود و اعتقاد داشت که موضوع تحقیقات باید جدی گرفته شود تا بتوان مسیر رو به رشدی داشت.

هنگامی که رضا اربابیان شروع به راه اندازی اپلیکیشن شیپور کرد با مشکلات متفاوتی در زمینه سایت و فعالیت های شیپور داشتند و از طرفی وی هم در زمینه کار فنی تخصص نداشت به همین خاطر تصمیم گرفت با یک شرکت در استونی به منظور برطرف شدن مشکلات موجود همکاری کند. یکی دیگر از مشکلاتی که رضا آریاییان با آن روبرو شد مشکلات مالی بود که وی به این شرکت استونیایی برای پشتیبانی فنی پیشنهاد دریافت سهمی از شیپور به عنوان شریک را داد. پس از آن شرکت استونیایی این پیشنهاد رضا اربابیان را پذیرفت و جزء دیگر شرکای این کارآفرین موفق ایرانی شدند. پس از مدت کوتاهی که با عدم نتیجه بخشی روبرو شدند همکاری آن ها با یکدیگر قطع شد و تمام سهام به شیپور بازگردانده شد و یک شرکت سوئدی به نام در شیپور سرمایه گذاری کرد و به همکاری با این استارتاپ پرداخت.

رضا اربابیان برای موفقیت شیپور تلاش می کند و بر این باور است که برای موفق شدن در بازارهای ایران باید نیازهای موجود بازار را در زمان درست تشخیص داد و وی هم برای راه اندازی اپلیکیشن شب پر در سال ۹۰ طی فرایندی شرایط بازار را بررسی و اقدام به این کار کرد.

رضا اربابیان در زمینه راه اندازی اپلیکیشن شیپور معتقد است که در آن زمان، نیازمندی های آنلاین در بازار احساس می شد و زمینه انجام این کار فراهم بود تا مردم بتوانند به جای مراجعه کردن به بازارهای سنتی از اپلیکیشن شیپور برای خرید خود اقدام کنند و این کار گامی در جهت خرید و فروش لوازم دست دوم هم است.

    منبع خبر

    شاهکار

    شاهکار

    اکران سیستم کسب و کار پلتفرمی با رویکرد نوآوری باز در راستای تحقق جامعه نسل پنجم

      نظرات