داده‌های شبکه برق کشور با محصول بومی پردازش می‌شود

داده‌های شبکه برق کشور با محصول بومی پردازش می‌شود

شرکت دانش‌بنیان «مشهد تدبیر» توانسته با به‌کارگیری توان و دانش بومی دستگاه‌های اندازه‌گیری و ثبت اطلاعات جریان الکتریکی را طراحی و تولید کند.

مهدی موسوی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «مشهد تدبیر» درباره فعالیت این شرکت گفت: سیستم‌های جمع آوری اطلاعات شبکه برق این شرکت در مدل‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت در طول سال‌های گذشته در بسیاری از نقاط کشور نصب شده است.

این فعال فناور درباره دستگاه‌ » Power Analyzer مدل W۱۰۲۰ » گفت: W۱۰۲۰ یک پاورآنالایزر پرقدرت است که توانایی اندازه گیری و ثبت پارامترهای الکتریکی کلید اصلی (Circuit Breaker) و۴ فیدر (Feeder) متصل را دارد که همراه با ماژول‌های W۱۰۲۴ امکان توسعه تا ۱۶ فیدر فراهم می شود. علاوه بر پارامترهای ولتاژ، جریان، جریان نول، ضریب قدرت، توان‌های اکتیو، راکتیو و ظاهری برای کلید اصلی و همه فیدرها، هارمونیک‌های ۲ تا ۱۶ ام ولتاژ و جریان، جریان نول و THD ولتاژ و جریان برای کلید اصلی اندازه گیری و ثبت می‌شوند.

وی همچنین اضافه کرد: همچنین علاوه بر ثبت دمای محیط، ثبت دمای ترانس برای نظارت بر تاثیر بارهای هارمونیکی از امکانات این سیستم است. تمامی رکوردها در حافظه داخلی ذخیره شده و به سامانه اینترنتی نگهداری اطلاعات منتقل می‌شوند. با استفاده از پارامترهای اندازه گیری شده و به کمک سامانه ارسال و ثبت اطلاعات از طریق شبکه دیتای اپراتورهای همراه، امکان بارگیری آنلاین پست و مانیتورینگ داده‌ها برای محاسبات کاهش تلفات، بالانس بار، پروفایل بار، خازن گذاری و ... مهیا می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «مشهد تدبیر» بیان کرد: در دسته Power Analyzer ، مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هر کدام عملکرد و کاربرد خاص خود را دارد.

وی به دیگر محصول تولید شده این شرکت به نام FTU اشاره کرد و گفت: مدل W۶۰۱ یک سیستم میکروکامپیوتری کنترل کلید است که عملکرد sectionlizer را دارد و می‌تواند به کلیدهای اتومات هوایی در شبکه ولتاژ وصل شود.

این فعال فناور اضافه کرد: این دستگاه با استفاده از سنسورهای نصب شده در کلید، ضمن اندازه گیری پارامترهای ولتاژ و جریان و پارامترهای الکتریکی، می‌تواند عملکردهای مختلف مانند نشان دهنده خطا و sectionlizer اتومات را پشتیبانی کند.

موسوی افزود: W۶۰۱ شامل یک سیستم اضافی برای تغذیه در مواقع قطع برق برای عملکرد کلید، سیستم، مودم و دستگاه های اضافی است. همچنین دارای یک پنل برای تنظیمات دستگاه، نمایش مقادیر و وضعیت‌ها و صفحه کلید و ماژول ارتباط با مرکز است.

وی درباره اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در حال حاضر به صورت مستقیم ۴۴ نفر مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «مشهد تدبیر» درباره صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ صادرات صورت می‌گرفت که بعد از آن زمان به دلیل شرایط اتفاق افتاده صادرات شرکت نیز متوقف شد.

نمونه مشابه محصولات این شرکت با تغییرات در برخی پارامترها از دیگر کشورهای دیگر وارد می‌شود که عموما ساخت کشورهای اروپایی است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات