رویداد هکاتون شهرهوشمند در حاشیه نهمین نمایشگاه شهرهوشمند برگزار شد


زمان: ۱ تا ۳ بهمن ۱۳۹۸
مکان:  خراسان رضوی – مشهد – نمایشگاه بین المللی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد ICT ، هکاتون دو روزه برنامه‌نویسی با محوریت مسائل و مشکلات شهرداری در نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد با همکاری مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان و سازمان فاوا شهرداری مشهد و شرکت پردازش های هوشمند ناوش آریا برگزار شد. افتتاحیه این رویداد همزمان با افتتاحیه نمایشگاه شهر هوشمند بود.

هدف از برگزاری این رویداد حل مسئله‌های مربوط به حوزه‌های مختلف شهرداری است و رویکرد کلی این است که فضای تعاملی‌تری را برای مخاطبان نمایشگاه فراهم کنیم تا در راستای فرهنگ‌سازی و ارائه محصولات و خدمات، اثربخشی بهتری داشته باشیم.


چالش های رویداد هکاتون:
۱ - برنامه ریزی و زمانبندی استفاده از حمل و نقل عمومی و پارکینگ شهری
۲ - پرداخت عوارض خودرو و نوسازی
۳ - شهر سبز
۴ - شهروند هوشمند
۵ - داده کاوی شهری


این رویداد بزرگ با حضور بیش از ۶۰ برنامه‌نویس برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این رویداد در یک رقابت ۲ روزه، برنامه‌ها و ایده‌های خود را ارئه کردند.  در رویداد هکاتون، هشت تیم در حوزه شهر سبز، مدیریت حمل و نقل شهری، داده کاوی شهری، شهروند هوشمند و اطلاع رسانی حضور داشتند که در نهایت تیم "دست طبیعت" در چالش "شهر سبز" و تیم "هوش شهری" در چالش "شهروند هوشمند"، عنوان منتخب را کسب کردند و تیم "مسترماینینگ" نیز در چالش "داده‌کاوی شهری" شایسته تقدیر اعلام شد. اعضای هیات داوری این رویداد آقایان مهندس رجاییان مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، مهندس علی جاهدی مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان و آقای دکتر صداقت عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و تیم منتورینگ رویداد آقایان مهندس مهدی غیبی، مهندس مصطفی پورعلی، مهندس محسن میلانی، مهندس علی میهندوست و نوید فلاحت ومسعود اردکانی و مرتضی خادمان و امین راه کان و دانیال احمد زاده و مازیار ناظران بودند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات