ادغام تخفیفان و نت برگ

در این نشست خبری نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان و نت برگ با اشاره به آمارهای مشتریان مشترک دو مجموعه گفت: «در طول ادغام متوجه شدیم که چقدر میزان مشتریان مشترک و خدماتی که در این بازار ارائه می‌کردیم، متفاوت است و هر کدام مان چه طیف از مشتریان متفاوت را در اختیار داریم و در واقع متوجه شدیم که در این سالها دشمنان فرضی یکدیگر بودیم و در یک جنگ اشتباه سر می‌بردیم.» با این حال دانشور تاکید کرد که در سالهای گذشته مجموعه تخفیفان و نت برگ یکی از جدی‌ترین رقابت‌ها را در اکوسیستم استارت آپی کشور داشته‌اند. در نشست خبری ادغام شرکت‌های تخفیف گروهی نت برگ با تخفیفان، مدیرعامل تخفیفان که حالا مدیرعاملی نت برگ را نیز برعهده دارد، درباره تصمیم این دو شرکت برای ادغام گفت و اینکه در سال‌های ابتدایی شروع به کار هر دو مجموعه آنها چه فضای رقابتی سختی را پشت سر گذاشته‌اند. دانشور با اشاره به اینکه این آمارها آنها را به این نتیجه رساند که در طول سال‌های گذشته دو مجموعه در یک جنگ اشتباه به سر می‌برده‌اند، توضیح داد: «اطلاعاتی که در روند ادغام دو مجموعه به دست آوردیم مشخص کرد که جنس سرویس و مشتریان ما متفاوت است و این اطلاعات ما را به این نتیجه رساند که در این چند سال اشتباه جنگیدیم. از سوی دیگر مهم‌تر از همه این ادغام منجر به خلق ارزش برای شرکای تجاری و ایجاد پلتفرم برای شرکت‌های کوچک خواهد شد که به سرویس‌های ما نیاز دارند.» براساس آنچه دانشور در این نشست توضیح داد آنها تصمیم دارند در کنار ارائه سرویس‌های نوین، نوع تخفیف به مشتریان خود را تغییر دهند تا به کاربران کمک کنند که بهترین خرید و هوشمندانه‌ترین خرید را داشته باشند. نازنین دانشور در پاسخ به سوال که آیا قرار است با توجه به این ادغام و اینکه در این حوزه سرویس تخفیف گروهی بزرگی وجود ندارد تا رقابت بر سر ارائه تخفیف بیشتر صورت بگیرد یک انحصار جدی در راه باشد گفت: «قصد داریم تمرکز خود را روی توسعه برند و تجارتمان بگذاریم نه این که به سمت انحصار برویم. حالا جلوی این جنگ را گرفته‌ایم و شروع کرده‌ایم به خلق ارزش جدید برای مشتریان تجاری مان و در این راه قطعا ارائه سرویس بهتر هم به نفع مشتریان تمام می‌شود.» دانشور تاکید کرد که آنها در سال‌های گذشته و قبل از این ادغام به فکر این بوده‌اند که نان شب را نگه دارند و بزرگ شوند؛ اما حال سعی می‌کنند که توسعه فعالیت خود و استفاده از تکنولوژی‌های روز در ارائه سرویس بازارشان را در کل کشور گسترش دهند. در همین زمینه نیز علیرضا صادقیان، موسس هلدینگ کسب و کار نوین ایرانیان اعلام کرد: «نت برگ و تخفیفان طی این سالها به دلیل متمرکز بودن روی شیوه‌های رقابت، نتوانستند تمرکزشان را برای تکنولوژی صرف کرده و ارزش افزوده ایجاد کند. به نظر من بازگشت سرمایه و سودی که در آن حالت رقابتی وجود داشت خیلی جذاب نبود و بهتر بود سرمایه گذاری و انرژی انسانی در این زمینه صرف چیزهای دیگری شود.» به باور صادقیان در سال‌های گذشته برای کسب سهم بازار بیشتر آنها انرژی انسانی و مالی زیادی را بر سر این مسائل گذاشته‌اند و حالا با این ادغام یک عقلانیت برای رشد جدی در بازار تخفیف گروهی ایجاد شده است. همچنین در این نشست نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان و نت برگ در پاسخ به سوال دیگری در مورد جذب سرمایه گذاری جدید اعلام کرد که در حال‌حاضر آنها در حال مذاکره جدی با یک سرمایه گذار هستند که احتمالا این سرمایه برای توسعه سرویس‌های جدید این مجموعه مورد استفاده خواهد گرفت.

متن کامل خبر در سایت اکوموتیو

    منبع خبر

    اکوموتیو

    اکوموتیو

    اکوموتیو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات