خود باوری و پیوند صنعت با فناوران و شرکت های دانش بنیان استان در پارک علم و فناوری کرمانشاه

خود باوری و پیوند صنعت با فناوران و شرکت های دانش بنیان استان در پارک علم و فناوری کرمانشاه

دومین نشست کمیته رشد وارتقا تکنولوژی صنایع استان کرمانشاه  با حضوراعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان و مسئولین پارک علم و فناوری کرمانشاه در سالن شهید نوروز نژاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه  در این نشست دکتر معصومه خان احمدی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه یکی ازمهم ترین اجزای اکوسیستم فناوری استان صنایع است، گفت: اعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان نقش موثری در خود باوری و پیوند صنعت با فناوران و شرکت های دانش بنیان و در نهایت توسعه اقتصاد دانش بنیان  استان دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه واحد های R ;Dصنایع و ارتباط مستمر آنان با پارک علم و فناوری و واحد های فناور و دانش بنیان  می تواند  منجر به پویایی صنعت و رفع نیاز های فناورانه صنایع شود، افزود: اعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان بواسطه جوان بودن و حضور فعال در صنایع می تواند روح تازه ای در به روز بودن و تولید محصولات جدید ببخشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه به ضرورت تشکیل اتاق سرمایه  در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر لازم جهت معرفی ایده ها و طرح های دارای قابلیت به سرمایه گذاران و ایجاد تعامل لازم جهت مشارکت کارآفرینان و سرمایه گذاران در طرح و ایده های فناورانه و نیز ایجاد زمینه لازم جهت همکاریهای مشترک بین واحدی و همتاگزینی از ماموریت های این اتاق است.

خان احمدی ادامه داد: شناسایی طرح ها و ایده های با قابلیت سرمایه گذاری، شناسایی کارآفرینان و سرمایه گذاران و ایجاد ساز و کارلازم جهت توسعه شبکه های همکاری، ارائه خدمات مشاوره تخصصی درحوزه سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی، ارزش گذاری فناوری، مباحث حقوقی و قراردادهای سرمایه‎گذاری و مشارکت با صاحبان ایده و واحدهای فناور،احصاء نیازهای فناورانه و برنامه ریزی جهت برآورده سازی آن از طریق مشارکت گروه سرمایه گذاران و متخصصین(تیم ها، هسته ها و واحدهای فناور)، ایجاد زمینه لازم جهت توسعه محصولات دانش بنیان و فناور با مشارکت واحدهای صنعتی و کارآفرینان و تامین سرمایه لازم، تجهیزات مورد نیاز، فضای کارگاهی و  شناسایی پروژه های کلان مبتنی بر نیازها و فرصت های شناسایی شده با هدف راه اندازی مراکز نوآوری و ایجاد شبکه های همکار از طریق تعامل گروه های ذینفع (سرمایه گذاران، کارافرینان، واحدهای فناور، فارغ التحصیلان دانشگاهی و صنایع از اهداف تشکیل این اتاق است.

وی در ادامه به فرایند های اتاق سرمایه اشاره کرد و افزود: ثبت نام سرمایه پذیران (ثبت ایده)،ثبت نام سرمایه گذارانT برگزاری جلسات مشاوره،برگزاری کارگاه های آموزشی، نیازسنجی و پروژه یابی،برگزاری رویداد،ارزش‎گذاری فناوری و تنظیم قرارداد بخش های اصلی این فرایند است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: اعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان دراحکامی بعنوان مشاوران پارک علم و فناوری استان  کرمانشاه در توسعه و ارتقا اقتصاد دانایی محور و همیاری اجزای اکوسیستیم نوآوری بیش از گذشته سهیم خواهند بود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری هستند که با اعلام نیاز های فناورانه از سوی صنایع به حل مشکلات صنایع خواهند پرداخت.

در ادامه این نشست مهندس جهاندار شکری رییس هیات مدیره کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان تدوین برنامه های راهبردی برای اینده صنعت استان و توجه ویژه به کار افرینی و اشتغال از اهداف تشکیل این کمیسیون است.

وی تاکید کرد:بنظر می رسد جای خالی  تشکیل یک بازار ایده و معرفی طرح های نوآورانه و فناورانه به صنایع جهت سرمایه گذاری احساس می شود.

شکری در ادامه با بیان اینکه پس از بحث تحریم ها ارتباط موثر و فعال صاحبان ایده در چرخه صنعت و تولید بیش از گذشته احساس می شود ، افزود: پارک علم و فناوری استان می تواند پل ارتباطی این دو بخش که منجر به رونق تولید است باشد.

وی ادامه داد: شرایط تحریم فرصت خوبی برای فعالیت واحد های صنعتی است که با همراهی فناوران و صاحبان ایده می تواند هموارتر طی شود.

در این جلسه مهندس ساعد مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس ، مهندس شهبازیان مسئول دبیر خانه شرکت های دانش بنیان استان و جمعی از اعضا کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان  به بیان دید گاهها و نظرات خود  پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات