پارامترهای الکتریکی با دستگاه بومی سنجش می‌شود

پارامترهای الکتریکی با دستگاه بومی سنجش می‌شود

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با چندین سال تحقیق و پژوهش به دانش تولید دستگاه اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی دست پیدا کند.

سید حسین قرشی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «الکا نیرو افزار» درباره محصول دانش‌بنیان این شرکت گفت:‌ دستگاه اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی ENA۹۰ ، برای نمایش، ذخیره، آنالیز مقادیر پارامترهای اصلی یک سیستم الکتریکی با کلاس دقت ۰.۲ طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: فرکانس نامی این دستگاه ۵۰ هرتز و دامنه تغییرات فرکانس آن از ۴۵ تا ۵۵ هرتز است.

این فعال فناور درباره شرایط کار محیطی این دستگاه بیان کرد: این تجهیز مناسب کار در دمای منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتی گراد است و توانایی کار در رطوبت ۹۰ درصد را دارد.

قرشی گفت: در این دستگاه، امکان تعریف صفحات مختلف برای نمایش پارامتر ها، نمایش انرژی اکتیو و راکتیو ورودی و خروجی به صورت ۱۲ رقم با ممیز شناور با تغییر واحد در دو جهت، اندازه‌گیری توان اکتیو و راکتیو تک فاز و سه فاز و جهت آن (پوشش ۴ ناحیه)، اندازه گیری جریان، توان ظاهری و ضریب توان هر فاز و مجموع و نامتعادلی جریان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «الکا نیرو افزار» افزود: نمایش نمودار و بیشترین و کمترین آن برای هر پارامتر در تاریخ و بازه زمانی مورد نظر و همچنین ثبت اطلاعات شروع و خاتمه خطا و اتفاق برای پارامترهای مختلف و تعریف باند خطا در این دستگاه وجود خواهد داشت.

وی درباره میزان اشتغال‌زایی این شرکت بیان کرد: در این شرکت به صورت مستقیم برای ۴ نفر و غیرمستقیم برای ۱۲ نفر شغل ایجاد شده است.

این فعال فناور همچنین گفت: پیش‌تر نمونه مشابه این محصول از خارج وارد کشور می‌شد و اکنون وارداتی صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «الکا نیرو افزار» به کاربرد این تجهیز در صنایع مختلف اشاره و بیان کرد: از این دستگاه در کارخانه‌های بزرگ مانند کارخانه‌های فولاد، کارخانه‌های سیمان و همچنین پست‌های انتقال و توزیع برق کاربرد فراوانی دارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* تفاهم‌نامه همکاری در حوزه صنعت برق ایران امضاء شد

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

* ایجاد شبکه توسعه فناوری توربین انبساطی سازماندهی می‌شود

* نمایش توانمندی ایرانیان با استقبال مواجه شد

* «سیستم گاورنر دیجیتال» برای نیروگاه‌های برق - آبی کشور طراحی شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات