ثبت بین‌المللی اختراع روندی صعودی گرفت

ثبت بین‌المللی اختراع روندی صعودی گرفت

تعداد درخواست‌های ثبت شده در سامانه کانون در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته این درخواست‌ها افزایش یافته است. بیش از ۳۲۰ درخواست در ۱۰ ماه نخست سال جاری ارسال شد. همچنین تعداد پتنت‌های گرنت شده در دفاتر ثبت اختراع خارجی نیز امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از ۹۰ درصد از ثبت اختراع خارجی در دفاتربین‌المللی حمایت می‌کند. از مزایای ثبت اختراع، عدم افشای نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان و یا پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب مقاله؛ و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی است.

همچنین تا کنون ۸۶ اختراع در دفاتر ثبت اختراع خارجی با حمایت کانون ثبت شده است. گسترش مباحث مالکیت فکری توسعه و حرکت شتابان در حوزه نوآوری را به همراه دارد.

البته فعالیت‌های ترویجی کانون در این زمینه بی تاثیر نبوده است. دفاتر همکار کانون در مرکز علمی کشور با برگزاری دوره‌های آموزشی اطلاعات درباره حوزه مالکیت فکری و آشنایی با آن را انجام دادند. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مدرسه‌های زمستانه اقدامات دیگر کانون در این مسیر است.


گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* رشد ثبت پتنت بین‌المللی مخترعان ایرانی

* رشد ۲۰۰ درصدی ثبت اختراعات ایرانی در جهان

* حمایت ۹۰ درصدی کانون ثبت پتنت از اختراعات/پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان در تجاری‌سازی

* حمایت‌ها از ثبت اختراعات خارجی متمرکز شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات