صادرات ۳۰۰ هزار دلاری محصول شرکت پترواکتان ایساتیس در بازار جهانی

صادرات ۳۰۰ هزار دلاری محصول شرکت پترواکتان ایساتیس در بازار جهانی

در حاشیه مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که روز سه شنبه، ۲۶ آذر ۹۸ با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک، محمد قویدل، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک و جمعی از مدیران پارک برگزار شد، از محمد حسین طیب پور، مدیرعامل شرکت پترو اکتان ایساتیس به واسطه طرح تولید دوایتل هگزانوئیک اسید به عنوان فناور برتر تجلیل شد.

به همین بهانه روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد با وی به گفت و گو نشسته است.

پارک علم و فناوری یزد ، بزرگترین پشتیبان شرکت پترواکتان در طول سال های فعالیت

محمدحسین طیب پور با بیان اینکه شرکت پترو اکتان ایساتیس (سهامی خاص) فعالیت های تکنولوژیک خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز نموده، گفت: این شرکت تاکنون تحقیقات گسترده ای در زمینه تولید انواع سیکاتیوها و خشک کن های فلزی انجام داده است.

وی افزود: سایت تولیدی شرکت پترواکتان به منظور تولید کربوکسیلات های فلزی مورد استفاده در صنایع رنگ و رزین و خشک کن های پرمصرف در صنایع رنگسازی ساختمانی از جمله خشک کن های کبالت، کلسیم و سرب در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و همزمان با این اقدام، شرکت پترواکتان به عضویت پارک علم و فناوری یزد درآمد.

طیب پور پارک علم و فناوری یزد را بزرگترین پشتیبان شرکت پترواکتان در طول سال های فعالیت خود دانست و تصریح کرد: پس از عضویت در پارک علم و فناوری و تولید خشک کن های متداول، طبق چشم انداز اولیه این شرکت، تولید خشک کن های مربوط به صنایع رنگ ساختمانی، خشک کن های مورد استفاده در رنگ های پیشرفته صنعتی، صنایع چسب سازی و همچنین صنایع مربوط به تولید کامپوزیت ها در دستور کار قرار گرفت.

شرکت پترواکتان هفتمین تولید کننده دوایتل هگزانوئیک اسید در دنیا

وی با اشاره به محصول تولیدی که به واسطه آن به عنوان فناور برتر انتخاب شد، گفت: دوایتل هگزانوئیک اسید نوعی اسید آلی است که برای تولید نمک های فلزی، خشک کن های رنگسازی و استبلایزرهای پی وی سی از این محصول می توان استفاده کرد.

طیب پور افزود: این محصول همچنین به عنوان مواد ضدخوردگی در ضد یخ ماشین ها و در صنعت داروسازی و بخش آرایشی بهداشتی استفاده می شود.

فناور برتر سال ۹۸ با بیان اینکه کارشناسان بخش توسعه تحقیقات شرکت پترواکتان حدود ۴ سال بر روی این محصول کار کرده اند تا بتوانند آن را با کیفیتی در سطح جهانی ارائه کنند، گفت: شرکت ما هفتمین تولید کننده این محصول در دنیا است و از لحاظ مشخصه های نهایی محصول کاملا با سایر تولید کنندگان  برابر بوده و حتی در مورادی بالاتر از آن ها هستیم.

حدود ۳۰۰ هزار دلار صادرات این محصول  به کشورهای خارجی

وی تصریح کرد: این محصول حدود یک سال است تجاری سازی شده و در بازار جهانی با شرکت های بزرگ مثل بی ای اس اف و اگزه آلمان، اکنه ژاپن و پرسترپ سوئد در حال رقابت هستیم.

وی با اشاره به صادرات حدود ۳۰۰ هزار دلاری این محصول، گفت: با توجه به اینکه برای تولید این محصول تکنولوژی خاص و پیچیده ای نیاز بوده و کمبود آن همیشه در بازار وجود داشته است، ما توانستیم در بازار جهانی فروش و مارکتینگ خوبی داشته باشیم.

طیب پور افزود: در حال حاضر این محصول را به کشورهای ترکیه، پاکستان، امارات و حتی چین صادر می کنیم که البته مشکلات زیادی به خاطر وجود تحریم ها داریم.

مدیرعامل شرکت پترواکتان ایساتیس از اشتغال مستقیم برای ۲۰ نفر توسط این شرکت خبر داد و گفت:

متاسفانه با وجود تقاضای فراوان برای خرید این محصول در بازار جهانی به خاطر کمبود مواد اولیه نتوانستیم فعالیت خود را گسترش بدهیم که در صورت رفع این مشکل میزان اشتغال و صادرات  از سه برابر هم بیشتر خواهد شد.

وی یکی از مشکلات عمده شرکت را کمبود مواد اولیه دانست و گفت: در بخش تامین منابع مالی، دولت کمک زیادی به شرکت ما کرده است اما در حال حاضر مشکلات مواد اولیه داریم که سازمان صنعت معدن و تجارت باید این مشکل رو برای ما حل کند که بتوانیم پاسخگوی مشتریان خارجی خود باشیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات