فریلنسرها جنگجوهای عصر جدید

خود را داشته باشید و کارفرما را مجاب کنید تا از توانایی شما استفاده کند. در این مقاله راهکارهایی را برای بازاریابی خود به عنوان یک فریلنسر به شما معرفی می‌کنیم که امیدواریم به دردتان بخورد. اما اگر بخواهیم از سختی‌های آن بگوییم احتمالا اولین چیزی که به ذهن هر فریلنسری خطور می‌کند، این موضوع است که چطور خودم را معرفی کنم؟ چطور باید برای خودم بازاریابی کنم؟ و… فرقی نمی‌کند شما یک جنگجوی فریلنسر قرن ۱۷‌ باشید یا یک جنگجوی فریلنسر قرن۲۱، در هر صورت شما باید برای موفق‌شدن توانایی بازاریابی خود را داشته باشید و کارفرما را مجاب کنید تا از توانایی شما استفاده کند‌ شاید باورش برایتان سخت باشد ولی باید پذیرفت که ۸۴‌درصد کسب‌وکارها برای خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود، تحقیقات را از ارائه‌دهندگانی شروع می‌کنند که توسط سایر کسب‌وکارها، دوستان، مشتریان و… معرفی شده باشند. بنابراین اگر با داشتن یک طرح و برنامه دقیق و کاربردی از مشتریان و یا سایر صاحبان کسب‌وکارهایی که می‌شناسید درخواست کنید تا شما را به سایرین معرفی کنند یا حتی کیفیت ارائه محصول یا خدمت‌تان را آنقدر افزایش دهید که بدون نیاز به درخواست، خود کسب‌وکارها، شما را به یکدیگر معرفی کنند، ۸۴درصد شانس بیشتری برای دیده‌شدن خواهید داشت. را به یک فریلنسر واگذار کنید و یک فریلنسر به شما می‌گوید من تنها در سئو مهارت دارم ولی دیگری می‌گوید من در همه‌چیز و همه کار مهارت دارم! گمان می‌کنم پاسخ به سوالات فوق از بدیهیات محسوب شود و دقیقا به همین دلیل شما هم باید استعداد و علاقه خود و نیاز مخاطب را در یک مخلوط‌کن بریزید و در نهایت یک خدمت را برای ارائه به مخاطبانتان انتخاب کنید و روی همان تمرکز کنید، به این‌صورت هم با منابع و تلاش کمتری می‌توانید خود را معرفی کنید و هم تصویر بهتری را به عنوان یک متخصص و فرد حرفه‌ای در ذهن مشتری احتمالی خود، ایجاد خواهید کرد، اما چه حوزه‌هایی در بازاریابی محتوا وجود دارد که می‌توانید در آنها به‌صورت متمرکز و متخصص فعالیت کنید: مدیریت شبکه اجتماعی مهارت کاملا متفاوتی را نسبت به کانتنت‌رایتینگ یا کپی‌رایتینگ طلب می‌کند، زیرا با توجه به متفاوت‌بودن جنس رسانه در بسیاری از موارد مخاطبان نیز متفاوت خواهند بود، قالب‌های محتوایی که باید کار شود متفاوت خواهند بود، زمان انتشار، لحن و… متغیرهای بسیار زیاد دیگری وجود دارد که یک مدیر شبکه اجتماعی را از یک کانتنت‌رایتر متمایز می‌سازد، بنابراین اگر فکر می‌کنید در معرفی خودتان قرار است بگویید من یک کانتنت‌رایتر هستم که در مدیریت شبکه اجتماعی نیز مهارت دارم، سخت در اشتباهید. بنابراین به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای هرگز مهارت تولید محتوا و… را به عنوان مهارت اصلی خود به کارفرما معرفی نکنید. یک کسب‌و‌کار چه موقعی به جای استفاده از نیروی درون شرکت یا همکاری با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمت، از فریلنسرها کمک می‌گیرد و یا آنها را استخدام می‌کند؟ اگر واقع‌بینانه به مسئله نگاه کنیم، مهم‌ترین نکته صرفه اقتصادی برای آن کسب‌و‌کار است به این معنا که مدیران کسب‌وکار با ارزیابی هزینه‌های ملموس و غیر‌ملموس استخدام یک کارمند یا برون‌سپاری کار به یک شرکت به این نتیجه می‌رسند که هزینه سپردن کار به فریلنسر کمتر خواهد بود.

متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه

    منبع خبر

    هفته نامه شنبه

    هفته نامه شنبه

    هفته نامه شنبه یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات