مرکز جامع رشد و نوآوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد

مرکز جامع رشد و نوآوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی این مرکز جامع رشد و نوآوری واحدهای فناور با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد.

این مرکز جامع رشد و نوآوری، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران میزبان ۱۹۴ نیروی انسانی دانش‌آموخته و ۴۳ محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت شده است.

این شرکت‌ها که در حوزه‌های میکروالکترونیک، نانوالکرتوینیک، پلیمرها، فلومتر و سیالات ، آزمونگر سامانه های هوایی، ساخت رادار، مکانیک، مکانیک، مکاترونیک فعال هستند به گردش مالی بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان رسیده‌اند.

۱۹۴ا از جمع فعالان مشغول به کار در شرکت های دانش بنیان این مرکز رشد، ۱۵۸ نفر به صورت تمام وقت و ۳۶ نفر پاره وقت فعالیت دارند که ۲۰ دانش آموخته دکتری در میان آنان فعالیت دارند.

بالغ بر ۴۳ محصول دانش بنیان توسط این ده شرکت تولید شده و با رسیدن به مرحله تجاری سازی گردش مالی ۱۵۷ میلیارد تومانی را به همراه داشته است.

حمایت از تبدیل پژوهش‌ها به فناوری به منظور حمایت از توسعه فناوری های جدید از اهداف سازمان پژوهش های علمی و صنعتی است و این فضا با هدف تحقق این منظور تجهیز و در اختیار فعالان فناور شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.

همچنین حمایت هایی از جمله حمایت های ارتباطی ، تعامل با بازار، تعامل با صندوق های سرمایه‌گذاری، راهبری و مالکیت فکری به این شرکت ها ارائه می‌شوند که به عنوان فناوری موتور محرک پژوهش به فناوری شناخته می شوند.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات