انتقال اطلاعات با تجهیزات بومی ایمن شد

انتقال اطلاعات با تجهیزات بومی ایمن شد

این ارتباط در سطح گسترده شبکه جهانی اینترنت و در مقیاس کوچک‌تر شبکه‌های محلی هستند. هدف از برقراری چنین ارتباطی دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در حوزه‌های مختلف است.

یک شرکت دانش‌بنیان در داخل کشور توانسته با تولید سخت افزار و همچنین نرم افزارهای مورد نیاز این صنعت بخشی قابل توجهی از نیاز بازار داخل به این تجهیزات را مرتفع سازد.

سید علی علویان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فن آوری ارتباطات نوری امین» درباره یکی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت توضیح داد: «سیستم DWDM » کاملا بومی و منطبق بر آخرین فناوری روز دنیا است و برای انتقال سیگنال‌های G/۴۰G/۱۰۰G/۲۰۰G ۱۰ طراحی و تولید شده است. همچنین به دلیل طراحی و پیاده سازی سخت افزار و نرم افزار سیستم در داخل کشور به طبع از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

این فعال فناور ادامه داد: این سیستم برد ۱۶۰ کیلومتر بدون تقویت کننده دارد و تا ۶۰۰ کیلومتر بدون Regeneration برد خواهد داشت. کارت کنترل و مدیریت شبکه قابلیت پشتیبانی از انواع توپولوژی‌های شبکه را دارد و همچنین قابلیت بیرون آوردن و نصب کارت‌ها و ماژول‌های سیستم در حین انجام کار را دارد.

وی افزود: محصولات این شرکت در۲ بخش سخت افزار و نرم افزار ارائه می‌شود. سیستم های انتقال نوری DWDM مبتنی بر OTN با کاربرد در کلیه لایه‌های شبکه‌های دسترسی، شبکه های شهری، شبکه‌های انتقال بین شهری و شبکه‌های انتقال زیرساختی و بین‌الملل می‌تواند کاربرد داشته باشد.

به گفته علویان، سامانه نرم افزاری مدیریت یکپارچه در لایه‌های مدیریت المان، مدیریت شبکه و مدیریت سرویس بر اساس MTNM و SDN از دیگر ویژگی‌های این سیستم است.

این فعال فناور به مشتریان این شرکت اشاره کرد و گفت: مشتریان اصلی تولیدات این مجموعه عموما شرکت‌های مخابرات و زیرساخت هستند.

در این شرکت ۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و تعداد بیشتری نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فن آوری ارتباطات نوری امین» بیان کرد: در سال‌های گذشته نمونه مشابه این محصولات به کشور وارد می‌شد ولی درحال حاضر به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا از ورود بسیاری از این تجهیزات به داخل کشور جلوگیری می‌شود.

علویان درباره صادرات این محصولات گفت: تعدادی از این محصولات به کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان صادر شده است.

این فعال فناور اضافه کرد: سیستم انتقال نوری ۱۰۰ و ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه، سیستم ROADM ، مدیا کانورتر و اترنت سوئیچ و تجمیع کننده، نرم افزار مدیریت شبکه، شبکه‌های نرم افزار محور، پرتال داخلی و نرم افزار طراحی شبکه نوری از دیگر محصولات تولید شده در شرکت دانش‌بنیان «فن آوری ارتباطات نوری امین» است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* تصویب و ابلاغ سند راهبرد ملی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیگیری شد

* استفاده اقتصادی از انرژی بر اساس قانون اصلاح الگوی مصرف در کشور مدیریت می‌شود

* توسعه نقش‌آفرینی کسب و کارهای استارتاپی در حوزه انرژی ضروری است

* خدمات ممیزی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در سطح کلان ارائه می‌شوند

* دسترسی به بازار مهمترین چالش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی است


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات