بازدید مدیران دستگاه قضائی استان از پارک علم و فناوری فارس

بازدید مدیران دستگاه قضائی استان از پارک علم و فناوری فارس

حمایت دستگاه قضایی از ایده های جوانان کارآفرین

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: قوه قضائیه و دادگستری استان فارس با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می‌آورند حمایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان فارس در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب ضمن بازدید از شرکت های منتخب مستقر در پارک علم و فناوری فارس، مشکلات این واحد‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار مدیران عامل شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس، به برخی از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای حل اختلاف مستقر در پارک علم و فناوری ویژه واحد‌های فعال تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان، معرفی مشاور امور نخبگان از سوی رییس کل دادگستری فارس و همچنین پیگیری و رسیدگی ویژه به این امور در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی استان فارس از مصوباتی بود که در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس قوه قضائیه مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری‌های مشروع، تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم در دوران تحریم اقتصادی دانست و تاکیدکرد: قوه قضائیه و دادگستری استان فارس با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می‌آورند حمایت می‌کند.

او بر اهتمام دستگاه قضایی در برخورد با فساد اقتصادی تاکید و آن را زمینه ساز توسعه اقتصادی و موجب ارتقا کار و تولید دانست و تصریح کرد: فعالان عرصه اقتصادی در این زمینه با دادگستری و سازمان بازرسی همکاری لازم داشته باشند تا دادگستری با استفاده از اختیارات قانونی خود و در چارچوب قانون قاطعانه با مقوله فساد و مفسدین اقتصادی مقابله کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در این جلسه بر استقرار نیروی‌های مناسب برای راهنمایی و ارشاد مراجعین ثبت شرکت‌ها تاکید و به معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس تکلیف کرد تا جلسه‌ای با حضور مسئولان مالیاتی، قضات عضو هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و مسولان اجرایی تشکیل شود و به مشکلات مربوطه در این زمینه رسیدگی کنند وی تصریح کرد: با توجه به ادعای برخی از واحد‌ها مبنی بر عدم اعمال معافیت‌های مالیاتی، کارگروه حقوقی و پژوهشی اجرای سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس موضوع را بررسی نماید.

دکتر ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس هم در این نشست گفت: ۳۵۰ شرکت در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، فناوری اطلاعات ارتباطات در پارک علم و فناوری فارس مستقر هستند.

او افزود: حدود دو هزار و ۷۰۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند و در سال گذشته ۶ و هشت دهم میلیون دلار از محصولات این شرکت‌ها صادر شده است.

ذوالقدر اعلام کرد: ۶۰ درصد مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فن آور استان فارس در حوزه‌های بیمه تامین اجتماعی، امور مالیاتی، اداره کار و مسائل حقوقی و ثبت شرکت ها است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات