پارک علم و فناوری کردستان و بانک مسکن همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

پارک علم و فناوری کردستان و بانک مسکن همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

در این جلسه  که  مورخ ۹۸/۱۱/۱۶ در سالن جلسات سرپرستی بانک مسکن برگزار شد مهندس سلیمی مدیر شعب استان کردستان از دکتر نبی احسنی به پاس تدریس دوره مدیربت سبز، ارائه طرح ساختمانهای سبز و مصالح سازگار با محیط زیست، همچنین اجرای بانک سبز تشکر و قدردانی کرد. و با اشاره به اهمیت ساخت ساختمانهای سبز گفت: بانک مسکن تصمیم به حمایت از مصالح سبز و ساخت ساختمانهای سبز گرفته است چرا که با توجه به شرایط سخت و بالا رفتن قیمت انرژی و مصالح باید به سمت مدیریت سبز ساحتمانها قدم برداریم. وی تعامل بانک مسکن، پارک علم و فناوری کردستان و محیط زیست را در اجرای این طرح الزامی دانست و تصریح کرد: ایده‌های نوآورانه و فناورانه شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کردستان در کنار مشاورهایی از سازمان محیط زیست می‌توانند بانک مسکن را یاری رسانند.

دکتر محمدی معاون پارک علم و فناوری کردستان نیز با تشکر از نگاه تحول‌آفرین بانک مسکن به نقش‌آفرینی نوآوری و فناوری در حوزه ساخت و ساز سبز گفت: تغییرات در حوزه نوآوری و فناوری فارغ از هر رنگ، نژاد و ملیتی به سرعت اتفاق می‌افتد و با توجه به نقش مهم بانک‌ها در سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور، سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های نوآورانه و فناورانه در پارک علم و فناوری بهترین سرمایه‌گذاری است. وی با استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه موثر مابین پارک علم و فناوری کردستان و بانک مسکن گفت: گام اول شناسائی فناوری‌های مورد نیاز و سپس شرکت‌ها و ایده‌های آنها خواهد بود. در این میان تعامل و همفکری بانک با شرکت‌ها و واحدهای فناور می‌تواند در نیازسنجی و ارائه راه‌حل موثر کارساز باشد.

دکتر احسنی مسئول ارتباط با جامعه پارک علم و فناوری کردستان ضمن تقدیر و تشکر ازمدیریت بانک مسکن به دلیل تغییر نگرش و حرکت به سمت ساخت و ساز و استفاده از مصالح سبز و تفکر و دانش ساختمانهای سبز، به طور مبسوط به نحوه اجرای این مکتب فکری بر اساس اکوسیستم شهری و دستورالعمل ساختمان سبز پرداخته و گفت: نحوه مدیریت اکوسیستم بستگی به دانش و علم اکولوژی درابتدا و سپس به علوم مختلف از جمله فنی مهندسی و تکنولوژی دارد. وی در ادامه افزود: سبزترین مشاغل روز دنیا (مدیریت پسماند، بازیافت، مدیریت و تصقیه فاضلاب، فضای سبز شهری، تولید و گسترش پنلهای خورشیدی، طراحی و ساخت و سازهای شهری، خودروهای هیبریدی، طراحی و تولید نرم افزارهای مدیریت آلودگی و...) مبتنی بر علوم مهندسی، نوآوری و فناوری پایه‌ریزی شده است. سریعتر رفتن به استقبال این علوم موجب حفظ سلامت عوامل زنده (انسانها مهمترین هستند) اکوسیستم شهری خواهد شد و پارک‌های علم و فناوری به عنوان هسته این فعالیت‌ها می‌تواند نقش بسزایی در این روند سبز داشته باشد.

مهندس امراء نژاد از منتورهای پارک علم و فناوری کردستان نیز ضمن تشکر از دغدغه مسئولان بانک مسکن و استقبال از ایده ساختمان‌های سبز، اظهار داشت: تغییر در ساخت و به کارگیری مصالح سبز نیازمند دانش مهندسی و فناوری است که جوانان دارای ایده می‌توانند با بهره‌گیری از نوآوری در تکنولوژی وفرآینداین مهم را به انجام برسانند.وی برگزاری رویدادی در حوزه مصالح و ساختمان سبز را مفید دانست.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات