برگزاری جشن دوسالگی همفکر شاهرود

برگزاری جشن دوسالگی همفکر شاهرود

پنجاهمین رویداد استارتاپی همفکر شاهرود (جشن دوسالگی همفکر شاهرود) روز سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در تالار اقاقیا دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.

همفکر بستری برای انتقال تجربه‌ها و توسعه ارتباطات حرفه‌ای است. کارآفرین‌ها، صاحبان_ایده، متخصصین و دانشجویان رشته های مختلف، سرمایه‌گذارها، مشاورها و سایر علاقه‌مندان به کسب‌وکار؛ در همفکر گرد هم آمده و در مورد ایده‌ها، استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارها و علاقه‌مندی‌های خود به گفتگو می‌پردازند.
شرکت‌کنندگان در همفکر با یکدیگر همفکری و مشورت نموده و اطلاعات و تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند. ارتباطاتی که در همفکر شکل می‌گیرد؛ می‌تواند زمینه‌ساز شروع همکاری‌های جدید شود.

دوسالگی همفکر شاهرود

در پنجاهمین رویداد همفکر شاهرود (جشن دوسالگی همفکر شاهرود)، ضمن مرور تصاویر رویدادهای همفکر شاهرود در ۲ سال گذشته، جناب اقای سید حسین موسوی - دبیر کانون مردم نهاد نوآوران و فناوران و برگزارکننده همفکر شاهرود - به ارائه گزارشی پیرامون رویداد همفکر شاهرود، تعداد شرکت‌کنندگان در همفکر، مشکلات و دستاوردها و برنامه های آتی کانون نوآوران و فناوران پرداخت.
شایان ذکر است در طی مدت دو سال ، بیش از ۶۰ رویداد همفکر ( بیش از ۵۰ رویداد رسمی ثبت شده و حدود ۱۰ رویداد غیر رسمی) برگزار گردیده است که در این رویدادها، بیش از ۸۰۰ شرکت‌کننده حضور داشته اند.

در ادامه جناب آقای دکتر سید ایمان حسینی، مدیریت محترم اداره کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود، نکاتی پیرامون اهمیت کارآفرینی و ورود به این حوزه با توجه به آمارهای بخش اشتغال و همچنین اقدامات و فعالیت‌های اداره کارآفینی دانشگاه صنعتی شاهرود را بیان کردند.

سپس در ارتباطی انلاین با جناب اقای حمیدرضا احمدی - بنیانگذار رویدادهای همفکر و استارتاپ ایوند (سامانه ثبت و مدیریت رویداد) - مطالبی پیرامون همفکر و تجربه های استارتاپی ارائه گردید. برگزاری همفکر در بیش از ۳۰ شهر ایران و هزاران دنبال‌کننده، اهمیت ارتباطات در کارآفرینی و بیان تجارب از استارتاپ ایوند از جمله مباحث مطرح شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه سرکار خانم دکتر سحر خوش‌آبادی -کارشناس فناوری پارک علم و فناوری استان سمنان- با اشاره به اهتمام دولت و شرکتهای خصوصی به حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط، با هدف ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان، مراکز دولتی و خصوصی ارایه دهنده ی خدمت در این حوزه را معرفی نموده و ضرورت همکاری این سازمان ها در راستای هم افزایی خدمات قابل ارایه به کارآفرینان و نوآوران را خاطر نشان شدند.

در نهایت مراسم با تجلیل از تیم اجرایی کانون نوآوران و فناوران و حامیان همفکر شاهرود خاتمه یافت. شایان ذکر است که دانشگاه صنعتی شاهرود، پارک علم و فناوری استان سمنان، اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود، مراکز خصوصی کارآفرینی، مجموعه رسانه‌ای جارچی شاهرود و مجموعه غذایی ملاقه از جمله حامیان رویداد غیرانتفاعی و مردم‌نهاد همفکر شاهرود در طی این دوسال بوده اند..

    منبع خبر

    کانون نوآوران و فناوران

    کانون نوآوران و فناوران

    سازمان مردم نهاد (NGO) تخصصی در حوزه استارتاپ، کارافرینی و اشتغال

    نظرات