رای شورای رقابت در پرونده شکایت چیلیوری از اسنپ فود قطعی شد، اما این آغاز ماجراست

اما امروز خبر می‌رسد که درخواست تجدیدنظر اسنپ فود (در خصوص رای نهایی و جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی)، رد و رای قبلی شورای رقابت، نهایی شده است. «علیرضا صادقیان»، مدیرعامل چیلیوری در گفتگو با دیجیاتو، اعلام می‌کند که این شرکت تصمیم دارد در مرحله بعدی، با اقدام حقوقی، خسارتی که به چیلیوری در دو سال اخیر از محل «از دست دادن سهم بازار» تحمیل شده را از اسنپ فود دریافت کند؛ خسارتی که به گفته او، «به شدت سنگین» خواهد بود. در همان روزی که رای شورای رقابت به شکل رسمی اعلام شد، روابط عمومی اسنپ فود در پاسخ به سوالات ما، این بیانیه را در اختیار دیجیاتو قرار داد: رییس هیات مدیره اسنپ فود با همین استدلال گفت تاثیر و خطری که این شرکت می‌تواند بر روی کاربر نهایی داشته باشد، نیاز به تحلیل درست دارد: «این یک مسئله‌ی مهم است که با توجه به سهم بازار و میزان تسلطی که داریم، آیا می‌توانیم رفتاری داشته باشیم که نشانه‌ای از اخلال در بازار باشد یا خیر.» رییس هیات مدیره اسنپ فود علت اینکه ۷۰۰ رستوران تصمیم گرفته‌اند فقط با اسنپ فود همکاری کنند را «ایجاد جذابیت» برای آنها اعلام کرد: «پلتفرم ما امکانات محدودی دارد که آنها را به رستوران‌ها پیشنهاد می‌دهیم، به شرطی که ظرفیت خود را به شکل کامل در اختیار ما قرار دهند، چون این برای ما برد بازاریابی دارد.» اما از سوی دیگر مدیرعامل چیلیوری در جلسه کمیسیون تجارت الکترونیکی، اعلام کرد که ۲ سال پیش سهم اسنپ فود حدود ۵۰ درصد از بازار سفارش آنلاین غذا بود و سایر رقبا نیز ۵۰ درصد دیگر سهم این بازار را داشته‌اند اما امروز به گفته اسنپ، سهمش بین ۸۰ الی ۹۵ درصد از این بازار است. اکنون که به ۶ ماه گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که حالا رای شورای رقابت، قطعی شده است اما اینطور که به نظر می‌رسد و مدیرعامل چیلیوری می‌گوید، این موضوع هنوز به پایان نرسیده و مرحله‌ای تازه در راه است.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات