سی و دومین شرکت دانش بنیان بورسی شد

سی و دومین شرکت دانش بنیان بورسی شد

تعداد ۴۹.۱۲۵.۰۰۰ از سهام بازار شرکت کلر پارس (سهامی عام) ،پذیرفته شده در بازار دوم فرابورس، روز چهارشنبه ۱۶ ام بهمن سال جاری به روش ثبت سفارش به عموم سرمایه ­گذاران عرضه شد. به گزارش دفتر تامین مالی و سرمایه­ گذاری، این سهام با ارزش تقریبی ۱۴۵ میلیارد تومان مورد استقبال ۱.۲۹۲.۷۸۹ شخص حقیقی و حقوقی قرار گرفت. این شرکت، جزو شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین است و با قیمت تعیین شده در حال حاضر بیش از هزار میلیارد تومان می­باشد. محصولات کلر پارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت وگاز ، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی مصرف می شود.

شایان ذکر است تعداد ۳۲ شرکت دانش ­بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس درج شده ­اند و سهام آن­ها توسط سرمایه­ گذاران معامله می­شود. بعلاوه دو شرکت دیگر در حال گذراندن مراحل نهایی درج در تابلوهای فرابورس می­ باشند.

پذیرش شرکت­ ها در بازار سرمایه یکی از روش­ های پایدار تامین مالی شرکت­ های دانش­ بنیان به شمار می­ رود و در سال­ های اخیر پذیرش شرکت ­ها در بازار سرمایه رشد چشمگیری داشته است به­ گونه ­ای که بیش از ۳۸% از این شرکت­ ها در ۴ سال اخیر در بازار سرمایه پذیرش شده ­اند.

لیست شرکت های دانش بنیان بورسی و فرابورسی

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات