پتانسیل بالای صنعت گل آرایی در اشتغالزایی
طراحی فضاهای برگزاری انواع رویدادها از هنری گرفته تا تجاری همواره با استقبال خوبی از سوی برگزارکنندگان همراه بوده است چرا که زیبایی های بصری در نوع نگرش افراد به یک رویداد موثر است. در این میان گل آرایی نیز جایگاه خود را پیدا کرده و در حال تکمیل مراحل ورود به صنعت خرده فروشی شده است. حرفه ای که برای ثبت جایگاهش نیاز به بررسی ترندهای روز هم دارد.
۱- لطفا خودتان را معرفی کرده و پیرامون سابقه کاریتان توضیحات مختصری ارائه فرمایید .
مهتاب و نازنین والاتبار بنیانگذاران گروه گلآرایی والاتبار هستیم که اخیراً نام برند کاری خود را به والاتبارون تغییر دادهایم. فعالیت هنری مجموعه ما از سال ۱۳۸۸ در زمینههای مختلف هنری شروع شد. ما از دوران جوانی در زمینه طراحی در حوزههای مختلف فعالیت داشتیم؛ از طراحی کارهای گرافیکی تا فعالیت هنری در زمینه طراحی جواهر با سنگهای نیمهقیمتی که یکی از موفقیتهای مجموعه ما بود. در دورهای که این فعالیت از طرف مجموعه ما انجام میشد کمتر برندهای زنجیرهای در این حوزه فعال بودند. با توجه به آشنایی کامل به محدوههای طراحی و شناخت مبانی رنگ در دورههایی نسبت به گلآرایی، چیدمان میزهای شام و همچنین طراحی مراسم و میهمانیهای اطرافیان اقدام میکردیم که با استقبال تمامی دوستان و نزدیکان روبهرو شد. این انگیزهای بسیار جدی و مهم برای مجموعه والاتبارون شد تا به صورت حرفهای وارد این حوزه بهخصوص بهصورت تخصصی دنیای گلآرایی شود.
۲- بهرهگیری از گلآرایی حرفهای در مراسمها چطور میتواند به چشمگیرتر شدن یک برند نسبت به سایر رقبایش کمک کند؟
از آنجا که تمامی برندهای استاندارد دنیا برای هویت سازمانی خود به حواس پنجگانه جهت ارائه بهتر آن عمیقا اعتقاد دارند و از آن بهعنوان ابزاری بسیار مهم استفاده میکنند، قطعا گلآرایی که با حس بویایی و دیداری درگیر است وظیفه بسیار مهمی در این حیطه میتواند داشته باشد. از آنجا که معمولا در بنچمارکهای بینالمللی دیده میشود گلآرایی در حوزه برندهای « نیش»، مزونها ، بوتیکها و همچنین در حوزه هتلینگ و هاسپیتلیتی انجام میشود، بنابراین ورود این صنعت به این حوزه بسیار جدید و نوپاست و نیاز به زمان برای شناخته شدن و اضافه شدن به حوزه خردهفروشی دارد ولی قطعاً تمام توان ما در این حوزه برای معرفی و اجرای پروژههای بیشتر از اولویتهای کاری ماست.
۳- شما در طراحیهایتان چه استانداردهایی را مدنظر قرار میدهید؟
در قدم اول اجازه دهید بگویم که ما در طراحیها حتما اتفاقات و نمایشگاههای مرتبط را همیشه بهعنوان ایدههای اولیه مطالعه میکنیم و سعی میکنیم نسبت به ترند روز طراحیها اشراف کامل داشته باشیم. قطعاً از استانداردها و تکنیکهای به روز دنیا استفاده میکنیم و با بهره گرفتن از بهترین محصولات و وسایل گلآرایی مدرن به هرچه بهتر شدن طراحی و اجرای تمیز و علمی مورد نظرمان برای ارائه بهترینها به مشتریانمان عمل میکنیم.
۴- در این طراحیها چقدر به سلایق مردم و میهمانانی که قرار است وارد فضای آرایش شده شوند توجه میکنید؟
خیلی زیاد و این نوع نگاه گروه والاتبارون برای رضایت مشتریانش است. برای هر نوع مناسبت متناسب با همان مراسم و درخواست مشتری طراحی خاص و منحصربهفردی انجام میشود، در نتیجه سعی میکنیم تنوع کار همیشه زیاد باشد و از آنجاکه هدف رضایت مشتریانمان است، سلیقه مشتری به طور مستقیم در نظر گرفته میشود، همزمان مطمئن خواهیم بود که ارائه پروژه ما منطبق بر تمام اصول علمی و قوانین مربوط به این صنعت باشد.
۵- لطفا بفرمایید آیا از نماد خاصی در طراحیهایتان استفاده میکنید؟
نمادهای کار بر اساس فصل و نوع مراسم انتخاب میشود و نماد ثابتی نداریم.
۶- اشتغالزایی در صنعت گل و گیاه را چطور ارزیابی میکنید؟
بسیار خوشحالیم که در این رابطه سوال پرسیدید چون این موضوع یکی از موارد بسیار مهم روز در مملکت ما و بهخصوص در این صنعت است. با توجه به اینکه حرفه گلآرایی نیز همچون حرفههای دیگر در گذشته صرفا در اختیار آقایان بوده ولی خوشبختانه در سالهای اخیر بانوان بسیاری به این حوزه وارد شدهاند و بازار کار این صنعت در حال رشد روزافزون است و قطعا روزبهروز نیز فزونی خواهد یافت. توجه داشته باشیم که این صنعت مانند هر صنعت دیگری نیاز مبرم به دورههای آموزشی به روز، گسترش و آموزش افراد اجرایی متبحر و همچنین مجموعههای ستادی که به مسائل طراحی لجستیک و کانالهای متفاوت و بهروز فروش در دنیا آشنا باشند دارد بنابراین مبحث اشتغالزایی در این صنعت پتانسیل بسیار بالایی دارد.
۷- از نظر شما برگزاری یک رویداد فوقالعاده نیازمند چیست؟
قطعا رویداد یک موضوع بسیار باارزش و مهم در دروه کنونی است که در تمام دنیا بهعنوان یک ابزار سحرآمیز و بسیار موثر مارکتینگ است. صدالبته در کشور ما هم رشد چشمگیری داشته است. اجازه میخواهم بدون حاشیه موارد بسیار مهمی را که بزرگان مارکتینگ دنیا برای ارائه بهترین رویدادها در نظر میگیرند خلاصهوار برای شما بر اساس اولویت اعلام کنم:
- تعریف هدف رویداد؛
- چه کسی را دعوت میکنید؟ شناخت کامل از مخاطب مورد نظر؛
- نحوه اطلاعرسانی و دعوت بر اساس نوع مخاطب و درجه رویداد؛
- رعایت دقت در تمامی موارد لجستیکی از علایم تا رعایت تمام جزئیات اطلاعرسانی؛
- برنامهریزی دقیق برای درگیر شدن مخاطبان از قبل از، در حین و حتی بعد از اتمام رویداد؛
- طراحی هدایای مناسب با توجه به مخاطبان و برنامهریزی دقیق جهت ارائه و نوع تحویل آن؛
- آماده بودن و داشتن جواب برای نیازهای مخاطبان از نکات بسیار کلیدی است؛
- مدیریت هوشمند و خلاقانه؛
- برخورداری از یک تیم حرفهای و مدیر پروژه متبحر و قوی؛
- مدیریت منابع انسانی و گروه اجرایی که مسئول و افراد در ارتباط مستقیم با مخاطبان هستند.
۱- لطفا خودتان را معرفی کرده و پیرامون سابقه کاریتان توضیحات مختصری ارائه فرمایید .
مهتاب و نازنین والاتبار بنیانگذاران گروه گلآرایی والاتبار هستیم که اخیراً نام برند کاری خود را به والاتبارون تغییر دادهایم. فعالیت هنری مجموعه ما از سال ۱۳۸۸ در زمینههای مختلف هنری شروع شد. ما از دوران جوانی در زمینه طراحی در حوزههای مختلف فعالیت داشتیم؛ از طراحی کارهای گرافیکی تا فعالیت هنری در زمینه طراحی جواهر با سنگهای نیمهقیمتی که یکی از موفقیتهای مجموعه ما بود. در دورهای که این فعالیت از طرف مجموعه ما انجام میشد کمتر برندهای زنجیرهای در این حوزه فعال بودند. با توجه به آشنایی کامل به محدوههای طراحی و شناخت مبانی رنگ در دورههایی نسبت به گلآرایی، چیدمان میزهای شام و همچنین طراحی مراسم و میهمانیهای اطرافیان اقدام میکردیم که با استقبال تمامی دوستان و نزدیکان روبهرو شد. این انگیزهای بسیار جدی و مهم برای مجموعه والاتبارون شد تا به صورت حرفهای وارد این حوزه بهخصوص بهصورت تخصصی دنیای گلآرایی شود.
۲- بهرهگیری از گلآرایی حرفهای در مراسمها چطور میتواند به چشمگیرتر شدن یک برند نسبت به سایر رقبایش کمک کند؟
از آنجا که تمامی برندهای استاندارد دنیا برای هویت سازمانی خود به حواس پنجگانه جهت ارائه بهتر آن عمیقا اعتقاد دارند و از آن بهعنوان ابزاری بسیار مهم استفاده میکنند، قطعا گلآرایی که با حس بویایی و دیداری درگیر است وظیفه بسیار مهمی در این حیطه میتواند داشته باشد. از آنجا که معمولا در بنچمارکهای بینالمللی دیده میشود گلآرایی در حوزه برندهای « نیش»، مزونها ، بوتیکها و همچنین در حوزه هتلینگ و هاسپیتلیتی انجام میشود، بنابراین ورود این صنعت به این حوزه بسیار جدید و نوپاست و نیاز به زمان برای شناخته شدن و اضافه شدن به حوزه خردهفروشی دارد ولی قطعاً تمام توان ما در این حوزه برای معرفی و اجرای پروژههای بیشتر از اولویتهای کاری ماست.
۳- شما در طراحیهایتان چه استانداردهایی را مدنظر قرار میدهید؟
در قدم اول اجازه دهید بگویم که ما در طراحیها حتما اتفاقات و نمایشگاههای مرتبط را همیشه بهعنوان ایدههای اولیه مطالعه میکنیم و سعی میکنیم نسبت به ترند روز طراحیها اشراف کامل داشته باشیم. قطعاً از استانداردها و تکنیکهای به روز دنیا استفاده میکنیم و با بهره گرفتن از بهترین محصولات و وسایل گلآرایی مدرن به هرچه بهتر شدن طراحی و اجرای تمیز و علمی مورد نظرمان برای ارائه بهترینها به مشتریانمان عمل میکنیم.
۴- در این طراحیها چقدر به سلایق مردم و میهمانانی که قرار است وارد فضای آرایش شده شوند توجه میکنید؟
خیلی زیاد و این نوع نگاه گروه والاتبارون برای رضایت مشتریانش است. برای هر نوع مناسبت متناسب با همان مراسم و درخواست مشتری طراحی خاص و منحصربهفردی انجام میشود، در نتیجه سعی میکنیم تنوع کار همیشه زیاد باشد و از آنجاکه هدف رضایت مشتریانمان است، سلیقه مشتری به طور مستقیم در نظر گرفته میشود، همزمان مطمئن خواهیم بود که ارائه پروژه ما منطبق بر تمام اصول علمی و قوانین مربوط به این صنعت باشد.
۵- لطفا بفرمایید آیا از نماد خاصی در طراحیهایتان استفاده میکنید؟
نمادهای کار بر اساس فصل و نوع مراسم انتخاب میشود و نماد ثابتی نداریم
۶- اشتغالزایی در صنعت گل و گیاه را چطور ارزیابی میکنید؟
بسیار خوشحالیم که در این رابطه سوال پرسیدید چون این موضوع یکی از موارد بسیار مهم روز در مملکت ما و بهخصوص در این صنعت است. با توجه به اینکه حرفه گلآرایی نیز همچون حرفههای دیگر در گذشته صرفا در اختیار آقایان بوده ولی خوشبختانه در سالهای اخیر بانوان بسیاری به این حوزه وارد شدهاند و بازار کار این صنعت در حال رشد روزافزون است و قطعا روزبهروز نیز فزونی خواهد یافت. توجه داشته باشیم که این صنعت مانند هر صنعت دیگری نیاز مبرم به دورههای آموزشی به روز، گسترش و آموزش افراد اجرایی متبحر و همچنین مجموعههای ستادی که به مسائل طراحی لجستیک و کانالهای متفاوت و بهروز فروش در دنیا آشنا باشند دارد بنابراین مبحث اشتغالزایی در این صنعت پتانسیل بسیار بالایی دارد.
۷- از نظر شما برگزاری یک رویداد فوقالعاده نیازمند چیست؟
قطعا رویداد یک موضوع بسیار باارزش و مهم در دروه کنونی است که در تمام دنیا بهعنوان یک ابزار سحرآمیز و بسیار موثر مارکتینگ است. صدالبته در کشور ما هم رشد چشمگیری داشته است. اجازه میخواهم بدون حاشیه موارد بسیار مهمی را که بزرگان مارکتینگ دنیا برای ارائه بهترین رویدادها در نظر میگیرند خلاصهوار برای شما بر اساس اولویت اعلام کنم:
- تعریف هدف رویداد؛
- چه کسی را دعوت میکنید؟ شناخت کامل از مخاطب مورد نظر؛
- نحوه اطلاعرسانی و دعوت بر اساس نوع مخاطب و درجه رویداد؛
- رعایت دقت در تمامی موارد لجستیکی از علایم تا رعایت تمام جزئیات اطلاعرسانی؛
- برنامهریزی دقیق برای درگیر شدن مخاطبان از قبل از، در حین و حتی بعد از اتمام رویداد؛
- طراحی هدایای مناسب با توجه به مخاطبان و برنامهریزی دقیق جهت ارائه و نوع تحویل آن؛
- آماده بودن و داشتن جواب برای نیازهای مخاطبان از نکات بسیار کلیدی است؛
- مدیریت هوشمند و خلاقانه؛
- برخورداری از یک تیم حرفهای و مدیر پروژه متبحر و قوی؛
- مدیریت منابع انسانی و گروه اجرایی که مسئول و افراد در ارتباط مستقیم با مخاطبان هستند.
نظرات