ناخدای اجرایی ابر آروان در آستانه «سوار ابرها»: برای بقا مجبوریم بین‌المللی شویم

ناخدای اجرایی ابر آروان در آستانه «سوار ابرها»: برای بقا مجبوریم بین‌المللی شویم

ابر آروان که این روزها تبدیل به شرکتی شناخته شده در حوزه ارائه خدمات یکپارچه ابری شده، ۲۷ بهمن ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران و در رویداد « در گفتگویی که با «پویا پیرحسینلو»، هم‌بنیان‌گذار و ناخدای اجرایی ابر آروان داشتیم، او اعلام می‌کند که راه بقای این شرکت حضور جدی در بازارهای بین‌المللی است. برای مثال طی ۱۸ الی ۲۴ ماه آینده، ابر آروان باید به اندازه مشتریان ایرانی‌اش، مشتری آسیایی داشته باشد. امیر مستکین: با این سوال ساده شروع کنیم که اساسا سوار ابرها برای چه برگزار می‌شود و جامعه هدفش کیست؟ این رویداد ابعاد مختلفی دارد اما نکته اینجاست که سوار ابرها، بهترین مکان برای ماست تا با مخاطب‌مان صحبت کنیم. سوار ابرها، در بین تمام روش‌هایی که ابر آروان تلاش می‌کند تا با مخاطبش صحبت کند، موثرترین روش است. فکر می‌کنم جنس برگزاری رویداد سوار ابرها، طی سه الی چهار سال، تاثیرگذاری زیادی بر رویدادهای مشابه داشته. وقتی از این زاویه به سوار ابرها نگاه می‌کنیم، موضوع فراتر از کسب‌وکار ابر آروان است. مهم‌ترین اتفاقی که باید در رویداد سوار ابرها انتظارش را بکشیم، تاکید بر پایداری بیشتر سرویس‌های قبلی ابر آروان است یا می‌خواهید محصولات جدیدی در حوزه ابری معرفی کنید. اگر بخواهیم بیشتر روی جزییات این رویداد متمرکز شویم، چهارمین رویداد سوار ابرها چه اثری روی آینده ابر آروان دارد؟ آیا قرار است یک تغییر مسیر جدید برای کسب‌وکار تعریف کنید؟ تغییر مسیر نمی‌دهیم؛ در رویدادهای قبلی سوار ابرها، همیشه از علاقه‌ی خود برای «ورود به بازار بین‌الملل» صحبت می‌کردیم اما هیچ‌زمان به اندازه امروز، این موضوع به واقعیت نزدیک نشده. فکر می‌کنم مهم‌ترین موردی را که ابر آروان با نگاه به آینده در حال باز‌تعریف آن است، محقق شدن حضور در بازار جهانی است. واقعیت این است که ما تا امروز تلاش مستقیمی برای افزایش نرخ پذیرش خدمات ابری در داخل ایران نداشته‌ایم. تلاش غیرمستقیم ما این بوده که سرویس ابری باکیفیت و پایدار ارائه دهیم و به همین شکل افراد را ترغیب به مهاجرت به زیرساخت‌های ابری کنیم. مرحله بعدی مربوط به اضافه شدن ویدیو، استریمینگ و رایانش ابری بود و در همین رویداد هم دو سرویس جدیدتر اضافه می‌شود تا ابر آروان ۱۰ سرویس یکپارچه ابری را به مشتریان خود عرضه کند. از طرفی، اتفاق جدید دیگری که امسال در سوار ابرها می‌افتد، این است که ما از سرویسی به نام «کوچ ابری» رونمایی می‌کنیم. فکر می‌کنم همین سرویس، می‌تواند نقطه عطفی در مهاجرت شرکت‌های ایرانی به ساختار ابری باشد. آیا ابرآروان می‌تواند در این حوزه موفق عمل کند یا رقابت سختی که دارد در این حوزه، داخل ایران شکل می‌گیرد، کار را برای ابر آروان مشکل می‌کند؟ اما ما به شکل کلان، به این فکر می‌کنیم که تبدیل به یک ارائه دهنده‌ی خدمات در سطح جهانی شویم. سال گذشته در رویداد سوم سوار ابرها، گفتید که جذب سرمایه‌ای از هلدینگ فناپ داشته‌اید که باعث شده ارزش ابر آروان ۲۰۰ میلیارد تومان محاسبه شود. شما در همین مصاحبه هم از حضور قوی در بازارهای بین‌المللی صحبت کردید اما آیا با شرایط موجود، توانایی درآمدزایی بین‌المللی و اساسا داشتن رشد بیشتر با بازارهای بیرونی برای ابر آروان وجود دارد؟ اما امسال به شکلی جدی در سوار ابرها از مهم‌ترین برنامه‌ خود برای حضور در بازار بین‌المللی صحبت می‌کنیم.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات