پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹

دکتر منصور غلامی، در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، تاکید کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همگام با دانشگاهیان فرهیخته و متعهد همواره برای تثبیت و نهادینه کردن دانشگاه ایرانی اسلامی از طریق رشد قانون‌گرایی، تکیه بر اعتدال و خردورزی و دفاع از حقوق دانشگاهیان کوشیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ابتدای پیام دکتر غلامی آمده است: فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت را، که مقارن با ایام محرّم و آغاز هفته دفاع مقدس، یادآور طنین دل‌انگیز آزادگی و عزّت‌مداری سالار شهیدان، امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش است، به تلاشگران عرصه علم و فرهنگ، به‌ویژه نودانشجویان، تبریک می‌گویم. تلاش همه عالمان و پیش‌کسوتان حوزه دانش و خانواده بزرگ آموزش عالی کشور را قدر می‌نهم و توفیق روزافزون و حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های بلند انسانیِ برآمده از آموزه‌های الهی و سیره صالحان را از خالق هستی خواهانم.

وی در ادامه آورده است: آغاز سال تحصیلی آغاز فصلی تازه از زندگی برای پویندگان راه فرزانگی است؛ اصحاب اندیشه و خادمان علم و فرهنگ مهیا می‌شوند تا در سایه الطاف الهی و همّت والای خود آینده‌ای مقتدرانه و سرافرازانه رقم بزنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: خوشبختانه، در سال‌های اخیر در پرتو تلاش مجدّانه، ارزشمند و ماندگار دانشگاهیان گام‌هایی موثر در اعتلای علم و دست‌یابی به قله‌های دانش برداشته شده است، که همه قدرشناس دستاوردهای آن هستیم. با این حال، شتاب تحوّلات علمی و فنی در جهان چنان است که هر درنگ کوتاهی فاصله از جریان‌های تازه علمی را بیشتر می‌کند. بدین سبب، تاکید بر حفظ شتاب علمی کشور، نقش‌آفرینی دانشگاه در حل مسائل و رفع معضلات و گفت‌وگوی عالمانه و نقادانه امری مهم است. وظیفه دانشگاه نظریه‌پردازی، تولید و اشاعه دانش، تربیت دانش‌آموختگان کارشناس و متعهد، ارتقای فرهنگ، و تربیت شهروندان آگاه، مسئول و مشارکت‌جوست. ضروری است نهاد دانشگاه برای آراستگی به اخلاق و معنویت، توانمندسازی دانشجویان در مصاف با سختی‌ها، فهم درست آنان از شرایط زمانه، چگونگی مدیریت زمان، عادت به خردورزی، کار جمعی، دارا بودن وجدان کاری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و شایستگی‌های دانشجویی اهتمام ورزد، که هریک سرمایه‌هایی بی‌بدیل برای تعالی کشور است. راهبردها، اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌های دولت را با مسئولیت‌پذیری، توسعه مشارکت و رقابت قانونمند دانشگاهیان از طریق حمایت از خلاقیت و اندیشه‌ورزی به فرجامی نیکو خواهیم رسانید.

در ادامه می‌خوانیم: انتظار می‌رود همه آحاد نظام برای دست‌یابی به مرزهای دانش و داشتن جامعه‌ای پیشرفته، بالنده، پرنشاط و امیدوار از نظام آموزش عالی کشور که سرمایه‌هایی ارزشمند در خود دارد حمایت کنند و با آن تعاملی سازنده داشته باشند. پیشرفت و آبادانی کشور به اندیشه و عمل جوانان سرزمینمان گره خورده است. بدیهی است استعدادی که به پشتوانه ایمان حرکت کند سیری شتابان و درخشان را تجربه خواهد کرد و دستاوردهایی تازه و موثرتر خواهد داشت.

در بخش دیگری از پیام آمده است: نظام آموزش عالی تا کنون در تربیت دانش‌آموختگان موفق عمل کرده است اما با توجه به تخصص‌های متنوع نیازمند به ماموریت‌گرایی، یکپارچه‌سازی و آمایش آموزش عالی به منظور تقویت کیفی زندگی دانشجویی، افزایش کارآفرینی، تقویت زیرساخت‌های آموزشی پژوهشی و تولید علم و فناوری هستیم.

وزیر علوم در پایان این پیام آورده است: ضمن تبریک مجدّد فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، فرصت را غنیمت می‌شمارم و در هفته دفاع مقدس به روان پاک شهدای گران‌قدر، به‌ویژه شهدای خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور، درود می‌فرستم. برای همه ایثارگران عرصه جهاد و شهادت آرزوی سربلندی دارم و امیدوارم با استعانت از الطاف الهی، رهنمودهای مقام معظم رهبری که همواره برای نظام آموزش عالی کشور امید‌آفرین بوده است، پشتیبانی رئیس جمهوری و دولت محترم و همکاری‌های ارزنده جامعه علمی و دانشگاهی کشور گام‌هایی موثرتر در ارتقای نظام آموزش عالی ایران اسلامی به قله بلند مرجعیت علم و فناوری در منطقه و جهان برداریم که مایه سربلندی و اقتدار ملی ایران عزیز است. از تلاش‌های ارزنده یکایک همکاران خود در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش و فناوری سپاسگزارم و امیدوارم سال تحصیلی جدید را با شور و نشاط دوچندان آغاز نمایند.

تصویر پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

    نظرات