نقدینگی و مواد اولیه اصلی‌ترین چالش...

نقدینگی و مواد اولیه اصلی‌ترین چالش...

نقدینگی و مواد اولیه اصلی‌ترین چالش تولیدکنندگان

آغاز فعالیت گروه تولیدی «عصر جدید» به ۳۰ سال پیش و در زمینه‌های مختلفی نظیر تولید و عرضه پوشاک لباس اجتماع و عصر بانوان بازمی‌گردد که رفته‌رفته محصولات دیگر نیز به این سبد اضافه شد.

برند «عصر جدید» اهداف خود را در حوزه تخصصی پوشاک بانوان مطابق با فرهنگ‌های ایرانی معطوف کرده و بر دانش فنی، تجربه و تخصص‌های بومی تکیه کرده است. مجید افتخاری مدیرعامل برند عصر جدید به طور مفصل به چگونگی روند کاری این برند پرداخته است که در ادامه می‌آید.

محصولات عصر جدید در چند دسته قرار می‌گیرند و در حال حاضر عصر جدید دارای چند شعبه نمایندگی در سراسر کشور است؟

نزدیک به ۳۰ سال است که عصر جدید به صورت B۲B و عمده‌فروشی فعالیت می‌کند و چند سالی است که وارد حوزه خرده‌فروشی شده است.

طبقه‌بندی محصولات عصر جدید در حوزه تولید پوشاک بانوان است و در واقع به این صورت است که محصولات اجتماع بانوان مثل پالتو، مانتو، پیراهن، شلوار، شال و کیف و کفش و به طور کلی پوشاک بانوان ویژه استفاده در خارج از منزل را تولید کرده و عرضه می‌کند. عصر جدید در حال حاضر دارای ۱۳ شعبه است که این آمار تا پایان سال جاری به عدد ۱۶ خواهد رسید.

عصر جدید چه قشری از جامعه را به عنوان بازار هدف مدنظر قرار داده است؟

طبقه متوسط جامعه از نظر توان مالی مدنظر برند عصر جدید است، زیرا اکثر برندهای ایرانی دهک ۴ تا ۸ جامعه را مخاطب قرار داده‌اند و عصر جدید نیز از این قانون مستثنی نیست و جامعه هدف خود را بین دهک ۵ تا ۷ قرار داده است.

از آنجا که طراحی نقش بسزایی در صنعت پوشاک دارد، عصر جدید از چه مواردی در این مسیر الگوبرداری می‌کند؟​

باید بگویم ترندهای مد در عصر جدید پیگیری می‌شوند اما برای ارائه شدن باید براساس استانداردهای داخلی بومی‌سازی شوند. در موضوع شناسایی جریان‌های مد برای بانوان در داخل کشور عوامل بسیاری دخیل هستند که در بسیاری از موارد با استانداردهای جهانی سازگار نیستند.

به طور کلی توضیح دهید که پروسه طراحی و تولید عصر جدید چگونه است؟

به طور کلی عصر جدید دارای یک تیم طراحی است که با توجه به بررسی و تحلیل ترندهای مد و همچنین دریافت بازخورد مرتب از مصرف‌کنندگان به طراحی و تولید محصولات می‌پردازد.

آیا عصر جدید در حوزه صادرات هم فعالیتی دارد؟

پروسه صادرات در عصر جدید به صورت FOB (تحویل درب کارخانه) بوده و در این مسیر بیشترین تمرکز ما بر کشور عراق بوده است. اما در اهداف عصر جدید ورود به بازارهای منطقه و صادرات به این کشورها دیده می‌شود که از اولویت خاصی برخوردار است.

دیدگاه شما در رابطه با خروج برندهای خارجی و بازشدن عرصه برای فعالیت برندهای ایرانی در کشور چیست؟

برندهای خارجی که حضور قدرتمندی در ایران داشتند همچنان در حال ادامه فعالیت هستند اما برندهایی که سهم چندانی در بازار ایران نداشتند از کشور خداحافظی کرده‌اند.

گرچه با این شرایط ظاهرا برندهای ایرانی فرصت پررنگ‌تر شدن را پیدا کرده‌اند اما شاهد این موضوع نیز هستیم که برخی مراکز تجاری دچار چالش‌های اساسی شدند، زیرا فضای بسیار وسیعی را پیش از این در اختیار یک برند خارجی قرار داده بودند که با استانداردهای مدنظر آنها هم مطابقت می‌کرد.

خروج برندهای خارجی از کشور به واسطه افزایش ناگهانی قیمت ارز و ممنوعیت واردات صورت گرفت و به برندهای ایرانی کمک کرد تا در مکان‌های بهتری جانمایی کنند. ضمن اینکه همین افزایش نرخ ارز مشکلات بسیاری را هم برای تولیدکنندگان به وجود آورد زیرا بخشی از مواد اولیه مورد نیاز دیگر امکان ورود به کشور را ندارند.

از نظر شما صنعت پوشاک ایران در حال حاضر با چه چالش‌هایی روبه‌رو است و راه‌حل خروج از آن چیست؟

دو موضوع بسیار اساسی در این بحث وجود دارد که شامل بحث نقدینگی و تامین مواد اولیه است. اما در حوزه خرده‌فروشی علاوه بر موارد ذکر شده موضوع آموزش نیز مطرح می‌شود. خدمات آموزشی مورد نیاز در خرده‌فروشی در ایران وجود ندارد و نیازمند ورود دانش از کشورهای دیگر است.

آموزش در مجموعه عصر جدید صورت می‌پذیرد اما هنوز فاصله بسیاری با استانداردهای مدنظر و شخصی من دارد. به طور کلی باید بگویم که مشکلات بسیاری برسر راه تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد که تعداد بیشتری از آن در حوزه خرده‌فروشی است.

در ادامه پیرامون نمایشگاه ایران مد و اقداماتی که از سوی شما برای آن صورت گرفته است توضیحاتی را برای مخاطبان ماهنامه تجارت طلایی ارائه فرمایید.​

برای بار پنجم است که برند عصر جدید در نمایشگاه ایران مد حضور پیدا کرده است و همچنین محصولات مرتبط با حوزه B۲B را در معرض نمایش خواهد گذاشت. البته تمرکز نمایشگاه ایران‌مد همچون سایر نمایشگاه‌های تخصصی مبتنی بر بحث B۲B است اما قطعا مذاکرات مثبتی با مراکز تجاری و اشخاصی که نیازمند دریافت نمایندگی هستند صورت خواهد گرفت.(این گفت‌و‌گو پیش از برگزاری نمایشگاه ایران‌مد تنظیم شده است).

ایران‌مد پراستقبال‌ترین نمایشگاه تخصصی سال جاری است. این درحالی است که بزرگ‌ترین دغدغه ما به‌عنوان کمیته برگزاری بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی بود که متاسفانه شاهد عدم همکاری‌های نهادهای داخلی به‌خصوص صداوسیما بودیم. البته محدودیت بودجه تبلیغات هم مزید بر علت است.

برگزاری نمایشگاه ایران‌ریتیل‌شو۲۰۱۹ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ایران‌ریتیل‌شو‌۲۰۱۹ نمایشگاه بسیار خوبی بود که نیاز به برگزاری آن به‌شدت احساس می‌شد. ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه تجارت طلایی بابت برگزاری این نمایشگاه، احساس می‌کنم که اگر زمان برگزاری آن با ایران‌مد همزمان بود می‌توانست هیجان و شور و حال فزاینده‌ای برای صنعت خرده‌فروشی و همینطور صنعت پوشاک ایران ایجاد کند.

همچنین عدم حضور برخی از مراکز تجاری بزرگ احساس می‌شد. امیدوارم در دوره‌های بعدی حضور پررنگ تمامی مراکز تجاری و همچنین برنامه‌های مدون آموزشی برای ارتقای صنعت خرده‌فروشی و حرکت رو به جلوی این نمایشگاه را شاهد باشیم.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات