محصول دانش‌بنیان به کمک معلولان آمد

محصول دانش‌بنیان به کمک معلولان آمد

یک شرکت دانش‎‌بنیان توانسته با استفاده از الیاف کربن پنجه‌های پیشرفته‌ای را تولید کند که نیاز بخش عمده‌ای از معلولان و جانبازان را مرتفع سازد.

حمیدرضا مقاره عابد مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کامپوزیت گستر سپاهان» درباره محصول «پنجه کربنی پارس فلکس اورجینال» این شرکت گفت: پنجه‌های پیشرفته کربنی از کامپوزیت الیاف‌کربن با استفاده از متد روز دنیا و نیز از مرغوب‌ترین مواد اولیه طراحی و تولید شده است. این پنجه‌ها بسیار سبک بوده و فرم ظریف آن باعث شده است تا به سادگی در داخل پوشش مخصوص خود قرار بگیرد.

این فعال فناور ادامه داد: این پنجه‌ها با توجه به گیت طبیعی یک پای ایده آل برای انواع فعالیت‌های روزمره فرد طراحی و تولید شده است. مدت زمان و طول مسیری که یک فرد می‌تواند به راحتی پیاده روی کند همواره به میزان انرژی که صرف می‌کند وابسته است. همچنین این پنجه‌ها با خواص ویژه‌ای که دارند منجر به افزایش بازده انرژی همراه با کمترین میزان فشار و خستگی می‌شود.

وی به دیگر ویژگی‌های پنجه کربنی پارس فلکس اشاره کرد و گفت: این پنجه برای درجه‌های فعالیت مختلف و وزن‌های متفاوت طراحی و ساخته شده است. به عنوان مثال پنجه‌ای که برای یک شخص ۷۰ کیلو گرمی استفاده می‌شود با پنجه‌ای که برای یک فرد ۸۰ کیلو گرمی متفاوت است و متناسب با وزن فرد دچار پا از خود انعطاف نشان می‌هد.

مقاره عابد افزود: طراحی خاص پنجه و پاشنه فنری کربنی پارس فلکس، باعث می‌شود راه رفتن بدون کفش نیز بسیار آسان شود و همچنین تغییرات اندک در ارتفاع پاشنه کفش نیز کاربر را آزار ندهد.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کامپوزیت گستر سپاهان»، پارس فلکس از قطعه اصلی پنجه، پاشنه فنری کربنی و کاور تشکیل شده است و به نحوی طراحی شده است که باعث رسیدن به حد مطلوب انرژی و کمک به افزایش کنترل فرد در مقابل نیروی عکس‌العمل زمین در سر تا سر مدت گام بر داشتن می‌شود.

این فعال فناور  بیان کرد: این محصول نسبت به پنجه‌های نسل قدیمی بسیار مقاوم‌تر و سبک‌تر است.

وی گفت: نمونه مشابه این محصول از خارج همچنان وارد کشور می‌شود به همین دلیل پیگیری‌های انجام پذیرفته که از ورود این قبیل تجهیزات جلوگیری شود.

مقاره عابد ادامه داد: براساس آمارها حدود ۸۰ هزار نفر در کشور دچار قطع پا هستند که از این میزان درصد بسیار پایینی که شاید حدود ۵ تا ۱۰ درصد باشند از پنجه‌های کربنی استفاده می‌کنند.

به گفته این فعال فناور علاوه بر محصول « پنجه کربنی پارس فلکس اورجینال» محصولات دیگری با نام‌های « پنجه کربنی پارس فلکس ال پی»، «پنجه کربنی پارس فلکس سایم»، « پنجه کربنی پارس فلکس داینا» و« پنجه کربنی پارس فلکس اسپرت» تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کامپوزیت گستر سپاهان» درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در این مجموعه به صورت مستقیم برای ۲۰ نفر و غیرمستقیم برای حدود ۳۰ نفر شغل ایجاد شده است.

محصولات این شرکت به کشورهای عراق و سوریه صادر شده است درحال حاضر نیز مذاکراتی با چند کشور دیگر در حال انجام است که امیدواریم وارد فاز عملیاتی شود تا بتوانیم محصولات بیشتری را صادر کنیم.

وی گفت: محصولات این شرکت از نظر قیمت و کیفیت کاملا قابل رقابت با محصولات تولید شده دیگر شرکت‌های مطرح دنیا است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* شتابدهنده «پرسیس‌ژن» باحضور معاون علمی‌ و‌ فناوری رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود

* داروی ضد سرطان ایرانی با فرمولاسیون جدید وارد بازار می‌شود

* پژوهشگران حوزه پزشکی از خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند می‌شوند

* ساخت داربست استخوانی حاوی نانوذرات بارگذاری شده

* صادرات نانو اسکوپ AFM ؛ ساخت ایران، باکیفیت، ارزان

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات