دانش‌آموزان دانش خود را در حوزه مغز محک زدند

دانش‌آموزان دانش خود را در حوزه مغز محک زدند

«دانش مغز» عنوان مسابقه‌ای است که هر سال با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود. برگزیده مرحله نهایی این مسابقه به مسابقات جهانی اعزام می‌شود. زمان برگزاری مرحله دوم‌ این رویداد فروردین سال ۹۹ است و  نفر برگزیده نهایی آن به مسابقه جهانی دانش مغز به واشنگتن آمریکا راه می‌یابد.

آشنایی دانش آموزان با حوزه‌های مختلف علوم شناختی هدفی است که این رویداد دنبال می‌کند تا با دیدی باز برای انتخاب رشته‌های مختلف این حوزه در آینده انتخاب انجام دهند. مسابقه ملی دانش مغز هرساله بین دانش آموزان سنین ۱۳ تا ۱۸ سال مقطع متوسطه در تهران و مراکز استان‌های کشور و به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود .

بر اساس این گزارش، مسابقات جهانی «برین بی» هر سال در حوزه علوم اعصاب، ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود. هر کشور یک نماینده برای شرکت در این مسابقات اعزام می‌کند.

نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز درپنج سال گذشته همواره در میان ۵ کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و در پنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* مسابقه دانش آموزی Brain Bee برگزار می‌شود

* معرفی نماینده ایران به مسابقات جهانی دانش مغز

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات