بازار دستگاه‌های دولتی به دانش‌بنیان‌ها سپرده شود

بازار دستگاه‌های دولتی به دانش‌بنیان‌ها سپرده شود

دانش‌بنیان‌هایی که چند سالی است با توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، به یکی از بازیگران اصلی اقتصاد تبدیل شده‌اند، توانسته‌اند بخش مهمی از نیازهای داخلی کشور در حوزه‌های مختلف را تامین کنند. اما رونق کسب‌وکار این حلقه مهم زیست‌بوم فناوری و نوآوری با تغییر فرهنگ مصرف جامعه محقق می‌شود.

این‌که مردم و مسوولان به این باور برسند که محصولات ایرانی خریداری کنند تا در شرایط سخت تحریم‌ها بتوانیم اقتصادی پویا و خودکفا داشته باشیم. به گونه‌ای که مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید: باید بازار دستگاه‌های دولتی در اختیار دانش‌بنیان‌ها قرار گیرد تا کسب‌وکار آن‌ها رونق گیرد.

این موضوع یکی از دغدغه‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. شبکه‌ای که از ابتدای تاسیس خود به دنبال ایجاد و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان داخلی و رونق دهی به این کسب‌وکارهای نوپا است.

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تلاش‌های شبکه در این زمینه، می‌گوید: شبکه با هدف اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور راه‌اندازی شده است تا با این کار، بازار محصولات و خدمات آزمایشگاهی داخلی را توسعه دهیم.

به گفته وی، کشور در هیچ حوزه‌ای از علم و فناوری، بن بست فنی ندارد. مسائل ما از جنس فنی نیست. اگر باشد این مشکلات به راحتی به دست دانش‌بنیان‌ها مرتفع می‌شود.

اسدی‌فرد می‌گوید: جنس مشکلات ما در صنعت، بیشتر در حوزه تامین منابع انسانی و مدیریتی است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که اگر دستگاه‌های دولتی بازار خود را در اختیار تولیدکنندهای داخلی قرار دهند، این مشکلات مرتفع خواهد شد. ظرفیت‌های بالایی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران وجود دارد ولی متاسفانه از آن‌ها به خوبی استفاده نشده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

۹ وزارتخانه مامور توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها

تسخیر بازارهای بین‌المللی با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان

بازار محصولات تحول‌آفرین دانش‌بنیان توسعه می‌یابد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات