راه اندازی اولین پارک فناوری بیوتکنولوژی ایران تا سال 1404

راه اندازی اولین پارک فناوری بیوتکنولوژی ایران تا سال 1404

نیراعظم خوش خلق سیما (رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی) در مراسم افتتاح اولین مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی کشور که در رشت برگزار شد، اعلام کرد که اولین پارک فناوری بیوتکنولوژی تا سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، خوش خلق سیما با اشاره به برنامه ریزی این پژوهشگاه برای تاسیس پارک علم و فناوری زیستی در استان البرز تا سال ۱۴۰۴، از دانشگاه گیلان و پارک علم و فناوری این استان درخواست کرد که با حمایت از این مرکز رشد، زمینه نقش آفرینی موثرتر آن در توسعه زیست فناوری کشاورزی کشور را به وجود آوردند.

وی با ذکر این نکته که عدم ارتباط مناسب میان مراکز پژوهشی و صنعت یکی از موانع اصلی در مسیر اثربخشی تحقیقات است، خاطر نشان کرد: در پژوهشگاه سعی بر این داریم، نقش پلی برای انتقال دستاوردهای تحقیقاتی به واحدهای صنعتی را ایفا کنیم؛ لذا گسترش شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به اینکه تحقیقات پژوهشگاه باید در تولید ناخالص داخلی اثر گذار باشند و زمینه اشتغال نیروهای باکیفیت را فراهم کند، اظهار داشت: در این راستا با به وجود آوردن واحدهای مالکیت فکری، انتقال فناوری، ارتباط با صنعت و تجاری سازی، زنجیره تبدیل ایده به محصول در پژوهشگاه ایجاد شده است و به این ترتیب ایده‌های فناورانه بعد از آنکه دریافت شدند از نظر تاثیرگذاری و تجاری سازی، امکان سنجی می‌شوند و در ادامه روند جلب مشارکت بخش خصوصی، تولید دانش فنی، حفاظت از آن و در نهایت انتقال دانش فنی با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان با جدیت دنبال می‌شوند.

خوش خلق سیما در ادامه اظهار داشت: پژوهش می‌تواند ثروت آفرینی کند و ما از طریق به وجود آوردن مراکز رشد واحدهای فناور مثل همین مرکز رشد در منطقه شمال کشور افتتاح گردید، به دنبال تبدیل کردن ایده به ثروت هستیم.

    نظرات