اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری درقم برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری درقم برگزار شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه نوآوری و فناوری با معرفی ۸ برگزیده در ۵ بخش اصلی و ۲ بخش ویژه طی مراسمی با حضور مسئولان استان قم به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری شامگاه سه‌شنبه در آئین اختتامیه این جشنواره که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، گفت: به رغم اینکه جشنواره قالب استانی و تخصصی داشت اما با استقبال کم نظیری مواجه و بیش از ۱۶۰ اثر دریافت شد که از میان ۲۱ فیلم کوتاه منتخب در ۷ بخش اصلی و ویژه از برگزیدگان با اهدای لوح یاد بود و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

دکتر حمیدرضا شوشتری با بیان اینکه طرح این جشنواره از سال ۹۵ شکل گفت: فعالیت این جشنواره طی ۶ ماه گذشته روند دریافت، انتخاب و داوری آثار را انجام داد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم ابراز کرد: از این بین ۲۱ اثر پس از داوری به بخش نهایی راه یافت و برگزیدگان در ۵ بخش رپرتاژ آگهی، کلیپ‎، انیمیشن، موشن گرافیک، بخش های جنبی آماتور و حرفه‌ای و بخش موبایلی و بخش ویژه شامل شهدای فناوری و وقف تجلیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این جشنواره به عنوان تجربه نخست در نوع خود و در سطح استانی برگزار می‌شود، اما استقبال غیر منتظره‌ای انجام گرفت.

وی اظهار داشت: تقویت فیلمسازی درحوزه فن‌آوری، حمایت مادی و معنوی ازهنرمندان عرصه فناوری، ارتقای آموزش، تحلیل، تبیین و روش‌های ساخت انواع فیلم های مستند و غیر مستند برای معرفی و شناسایی نخبگان و صاحبان ایده های جدید، کمک به فرایند تجاری سازی ایده و محصولات دانش بنیان، از جمله اهداف این جشنواره است.

شوشتری با تاکید بر ظرفیت های ملی در تولید فیلم کوتاه نوآوری، اظهار کرد: این جشنواره از سال آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان قم در توسعه شرکت‌های دانش بنیان شتاب خوبی گرفته است گفت: فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان به رونق تولید کمک خواهد کرد.

دکتر سید حسین اخوان علوی با بیان اینکه ۷۹ شرکت دانش بنیان در سطح قم فعال است، گفت: ۱۶۵ واحد فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان فعال بوده و بیش از ۲ هزار تن در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

وی وضعیت قم در توسعه شرکت‌های دانش بنیان را مطلوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: قم از نظر تعداد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

اخوان علوی افزود: شرکت‌های دانش بنیان قم سال گذشته بیش از یک میلیون صادرات داشته‌اند و زمینه برای افزایش صادرات کاملاً فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری برای آینده اقتصادی و پیشرفت کشور اجتناب ناپذیر است، گفت: برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان باید زیست بوم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود و فرهنگ سازی لازم نیز برای کنشگری تمام کنشگران فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری قم خاطرنشان کرد: برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر فناوری باید فرهنگ را در خدمت فرهنگ قرار دهیم که حمایت از تولیدات رسانه‌ای و تولید فیلم کوتاه و مستند در این زمینه از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.
در بخشی از این جشنواره با اهدای لوح به مادر شهید محمد علی صفریان یاد و خاطره این شهید والامقام گرامی داشته شد.
در این جشنواره، در بخش تیزر و رپرتاژ آگهی آقایان حبیب داستانی و جلال یاری شایسته تقدیر و در بخش انیمیشن و موشن ضمن تقدیر از آقای محمد باقر محقق با انیمیشن سامانه شهید باقری گرافیک، آقایان محمد فاضل با موشن رصدگر عمق آسمان، خانم زهره ملامحمدی با موشن آمیار۲۴ و به ترتیب صاحب رتبه اول و دوم شده و در بخش مستند مژگان احمدی با مستند تبیان، سلمان ابوطالبی با مستند با سلام و سمیه حاجی احمدی با مستند لنز چشمی به ترتیب صاحب رتبه اول تا سوم شدند.ضمنا در بخش ویژه نیز از دو اثر آقایان سلمان ابوطالبی در بخش شهدای فناوری و آقای مظفر عارف پور در بخش وقف فناوری تجلیل به عمل آمددر بخش دیگری از این جشنواره جایز ویژه دبیر جشنواره به آقای مجتبی محمدی با اثر به احترام ایران(موشن گرافیک) تعلق گرفت.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات