مرکز خلاقیت و نوآوری حوزه تاسیس می‌شود

مرکز خلاقیت و نوآوری حوزه تاسیس می‌شود

در این نشست که با حضور مسئولین حوزوی برگزار شد، نحوه مشارکت طلاب سطوح مختلف، در توسعه زیست‍‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

گسترش تعاملات با حوزه

سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به مختصات و آیین نامه‌های مرتبط به شرکت‌های خلاق، گفت: مجموعه ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  پیش از این سعی کرده است تعاملات خود را با حوزه‌ها گسترش دهد و تاسیس مرکز نوآوری حوزه علمیه مشهد یکی از برآیند‌های این همکاری است.

زیست‌بوم شرکت‌های خلاق

سجادی نیری در ادامه افزود: ستاد توسعه فناوری‌های نرم در معاونت علمی، ستادی است به صورت خاص به مسائل مربوط به حوزه علوم انسانی، هنر و مسائل فرهنگی می‌پردازد. تلاش این ستاد در ابتدای مسیر، آن بود که گفتمان حاکم بر قانون شرکت‌های دانش بنیان را به حوزه علوم انسانی و اسلامی و صنایع خلاق تسری بخشد، با این همه به دلیل اتمسفر حاکم بر این قانون، این مسئله، میسر نشد، لذا یک مسیر جدیدی به نام زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی باز شد و شرکت‌های خلاق در این بستر به فعالیت پرداختند.

گفتمان‌سازی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز اضافه کرد: حوزه، عمود خیمه سپاه دانشی در حوزه صنایع نرم و هویت ساز است و امیدوار هستیم با گفتمان‌سازی و انجام کارهای پژوهشی، کمک کنند که مسئولین و مدیران کشور، اهتمام بیشتری  نسبت به صنایع خلاق و فناوری‌های نرم داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که رویکرد جدیدی نسبت به صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد شود.

مرکزی برای تمام کشور

سیدمحمدحسین سجادی نیری با توجه به مرکزیت شهر قم در مسائل حوزوی، گفت: مرکز نوآوری و صنایع خلاق قم باید به صورت مرکزی برای تمام کشور عمل کند، می‌‎توان در این مجموعه یک مرکز مجازی تاسیس کرد که بتواند دیگر مراکز حوزوی در کشور و شهرستان‌ها را نیز تحت پوشش خدمات‌دهی خود قرار دهد.

استفاده از ظرفیت‌های خیرین

استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای توسعه صنایع فرهنگی و نرم و هویت‌ساز در محیط‌های حوزوی، یکی از محورهای مورد بررسی در این نشست بود. همچنین مقرر شد  تا ساختمانی مناسب برای استقرار مرکز خلاقیت و نوآوری پیش‌بینی شود.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز: برگزیدگان رویداد سینماییِ «خلق-ایده» تحت حمایت‌ معاونت علمی قرار می‌گیرند

جزئیات برنامه حمایتی ستادتوسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در سال۹۷

۷۹ شرکت در استان مرکزی موفق به کسب مجوز و تاییدیه محصول دانش‌بنیان شدند

۱۱ شرکت‌ فناور برای توسعه دانشگاه پیشگام شدند؛ گزارش گردهمایی هم‌آفرینی

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات