توسعه بسترهای فناورانه نیاز به ارتباطات بین‌المللی دارد

توسعه بسترهای فناورانه نیاز به ارتباطات بین‌المللی دارد

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای توسعه بستری که جهت پیشرفت فضای فناورانه و شرکت های فناور ایجاد کرده ایم، چاره ای جز ارتباط با عرصه های بین المللی نداریم و امروز این ارتباط یک اجبار است نه اختیار.

مهدی قلعه نوی روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در نشست تخصصی صادرات ویژه شرکت های فناور و دانش بنیان استان مازندران  برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سرفصل هایی تعریف شده است که از جمله آنها توسعه نیروی انسانی است.

وی افزود: در این مبحث بیشتر نیروهای متخصص ایرانی در سایر کشورها مدنظر قرار دارند و یکی از مباحث اصلی این سرفصل بازگشت نخبگان است که در سه سال گذشته در حال پیگیری این مساله و مبحث هستیم.

قلعه نوی گفت:  برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور که در حوزه های علمی و فناوری فعالیت می کنند یک پلتفرم جهت بازگشت و همکاری قرار داده شده است و در این روند تاکنون نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر  ثبت نام شده اند و ۱۴۰۰ نفر نیز تاکنون به کشور طی این سه سال بازگشته اند..

قلعه نوی ظرفیت های ایرانیان خارج از کشور را قابل توجه و ارزشمند دانست و تاکید کرد: شبکه ایرانیان خارج از کشور ظرفیت بسیار بزرگی است و یک حوزه ای که باید به آن پرداخت و توجه بیشتری کرد  حوزه همکاری های فناورانه با قالب های مختلف از رسمی و دولتی تا غیررسمی با کشورهای مختلف است که در این زمینه یک سری پیش فرض و قالب های بین دانشگاهی تاکنون طراحی شده و در نظر گرفته شده است.

قلعه نوی اظهارکرد: با این قالب ها به توسعه همکاری های فناورانه کمک می کنیم و امیدواریم بستری که ایجاد کرده ایم ادامه دار و توسعه دار باشد، امروز چاره ای جز ارتباط با عرصه بین الملل نداریم این مساله یک نیاز است و اجبار و اختیاری نیست و ما به عنوان معاونت علمی نیاز به حمایت داریم اگرچه مشکلات و نواقص زیاد است اما باید با همکاری هم پیش برویم.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور آمل

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناور آمل

    مرکز رشد واحدهای فناور آمل

    مرکز رشد واحدهای فناور آمل یک مرکز رشد در شهر آمل می باشد

      نظرات