راه اندازی مجتمع شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به اختلافات شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان

راه اندازی مجتمع شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به اختلافات شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان

به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و قوه قضاییه مجتمع شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به اختلافات شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، افزایش حجم دعاوی و پرونده‌های ارجاعی به دادگستری، مسئولین امر را برآن داشته تا به منظور کاهش مراجعات مردمی و افزایش مشارکت‌ آنها در رفع اختلاف‌های محلی و حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارند یا از پیچیدگی قضایی کمتری برخوردارند، نسبت به تاسیس نهاد شورای حل اختلاف اهتمام نمایند.
به همین منظور شوراهای حل اختلاف وِیژه پا به عرصه گذاشته اند که در این میان با وجود هزاران مخترع و شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری در سراسر کشور، نیاز به ایجاد شورای حل اختلاف ویژه ای است که از این رو با تدبیر قوه قضائیه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  مجتمع حل اختلاف  ویژه رسیدگی به اختلافات شرکت های دانش بنیان و نخبگان به شماره ۲۶ برای نخستین بار در کشور و در محل پارک فناوری پردیس تاسیس شده است.
به گفته مسئولان پارک پردیس اعضای این مجتمع متشکل از اشخاص معتبر با تجربه و آشنا به مسائل علم و فناوری و حقوقی هستند تا شرکت‌های فناوری با مطرح کردن اختلاف و مناقشات خود در این شورا، بتوانند با سرعت بیشتر و دقت بالاتر و هزینه‌های کمتر، دعاوی و اختلافات خود را حل و فصل نمایند.
شایان ذکر است، تمامی مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند جهت ارتباط با این شورا یا کسب اطلاعات بیشتر، روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با شماره‌های ۷۶۲۵۰۰۳۴ و ۷۶۲۵۰۰۳۳ تماس حاصل کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات