توانمندی مددجویان فناور و نوآور کمیته امداد شناسایی می‌شود

توانمندی مددجویان فناور و نوآور کمیته امداد شناسایی می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سورنا ستاری در مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و کمیته امداد امام خمینی، با اشاره به وجود ظرفیت بالای علمی در میان مددجویان کمتیه امداد، گفت: باید این استعدادها را شناسایی کنیم و با تعریف یک سازوکار درست، حمایتشان کنیم.

به گفته ستاری، دیدگاه مثبت مسوولان کمیته امداد، مسوولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از نخبگان و کارآفرینان ایده‌مند تحت پوشش این نهاد را سخت‌تر و سنگین‌تر می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمتیه امداد باید تلاش کنند تا با حمایت درست از ایده‌های خلاق کارآفرینی یا علمی مددجویان این نهاد، یک الگوی ایرانی ایجاد کنند تا دیگر نهادها هم از این الگو استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: روحیه کارآفرینی در ایران و دنیا در افرادی دیده می‌شود که روحیه جنگیدن و سختی کشیدن دارند. سرگذشت همه کارآفرینان برتر دنیا نشان می‌دهد کسانی‌که در شرایط سختی زندگی کرده‌اند توان بیشتری برای کارآفرینی دارند.

ستاری معتقد است که زیست‌بوم کارآفرینی با روحیه سرمایه‌داری منافات دارد و این زیست‌بوم تنها با روحیه جنگ طلبی و سختی کشیدن توسعه می‌یابد.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در میان مددجویان کمیته امداد بچه‌های با استعداد و نخبه‌ای هستند که نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی ما دارند. اگر بتوانیم صندوقی مشترک با کمیته امداد راه‌اندازی کنیم می‌توانیم حمایتی مختص همین بچه‌ها ایجاد کنیم.

وی افزود: این صندوق باید مختص کارآفرینی باشد و افراد متخصصی در همین حوزه هم آن را مدیریت کنند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم آمادگی دارد تا هم از نظر مادی و هم معنوی از راه‌اندازی این صندوق حمایت کند.

ستاری با تاکید بر لزوم تعریف یک سازوکار منطقی برای حمایت از مددجویان کارآفرین و نخبه، گفت: باید این حمایت‌ها در چارچوب یک ساختار مشخص صورت گیرد. نه این‌که با تک تک بچه‌ها درگیر شویم. در حال حاضر هم تعدادی از بچه‌های کمیته امداد عضو بنیاد ملی نخبگان هستند. این موضوع نشان می‌دهد که در میان آن‌ها استعدادهای خوبی نهفته است.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها در حوزه شروع کسب‌وکار، خرید ساختمان برای شرکت و غیره صورت گیرد. اما همه این کارها باید در چارچوب ساختاری مشخص انجام شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این‌که راه‌اندازی بانک اطلاعات نخبگان مددجوی کمیته امداد هم ضروری است، بیان کرد: اگر این بانک اطلاعاتی راه‌اندازی شود، همه بچه ها شناسایی می‌شوند و در قالب یک ساختار درست مورد حمایت قرار می‌گیرند.

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

ارائه خدمات علمی به نخبگان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شتاب می‌گیرد

هدف طرح گنج، شناسایی و پرورش استعدادهای علمی مددجویان است

استعداد سنجی مددجویان نخبه در دستور کار قرار دارد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات