دورهمی متخصصان علم داده

دورهمی متخصصان علم داده

دورهمی متخصصان علم داده و هوش مصنوعی

بیش از ۶۰ سال از اولین صحبت‌ها در مورد مبحثی به نام هوش مصنوعی گذشته است. در این مدت گاهی بسیار طرفدار ‌داشت و گاه سال‌ها به فراموشی سپرده می‌شد. هوش مصنوعی در دو دهه‌ی اخیر دوباره جان گرفته. اما این‌بار آمده است که بماند. بماند و در تک تک لحظات زندگی ما رسوخ کند. استفاده از هوش مصنوعی آنقدر عادی خواهد شد که گاه حتی متوجه حضور آن هم نشویم. همانطور که الکتریسیته در قرن اخیر این مسیر را طی کرد. اما این‌بار تغییرات بسیار سریع‌تر خواهند بود. پس کمربندهای خود را ببندید

در این دورهمی (که امیدواریم ادامه‌دار باشد) قصد داریم به بهانه‌ی مروری فنی بر قسمت‌های جذابی از حوزه‌ی دیتا ساینس، ساعاتی را در کنار هم بگذرانیم تا با افراد و فعالیت‌هایی که در اطرافمان صورت می‌گیرد، بیشتر آشنا شویم.

مسائل مورد بررسی در این دورهمی:

۱.”خوشه بندی سری های زمانی، مطالعه موردی بورس ایران”

۲.”معاملات الگوریتمی، چرا و چگونه؟”

در امریکا در سال ۱۹۶۰ میانگین زمان نگه داشتن یک سهم ۴ سال بود که در سال ۲۰۱۴ به ۲۰ ثانیه رسید. معاملات الگوریتمی نه تنها یک تکنولوژی بلکه سبک جدیدی از معامله گری هستند. که ۶۰ درصد حجم معاملات در امریکا را به خود اختصاص داده اند. این ربات ها بیش از هر چیز وجود خود را مدیون هوش مصنوعی و زیرساخت های IT هستند. اما متاسفانه نمی توان با چشم بسته و صرفا اعمال الگوریتم های یادگیری ماشین انتظار نتیجه داشت. به ربات های معامله گر نباید تنها به چشم یک منبع تولید سیگنال خرید و فروش نگاه کرد. یک ربات موفق یک سیستم معامله گری موفق مبتنی بر منطقی محکم است که به دقت پیاده سازی شده باشد. برای توسعه این تکنولوژی علاوه بر زیر ساخت IT نیاز به شناخت درستی از بازار است که می تواند موفقیت پروژه های الگوریتمی را تضمین کند. برتری قطعی الگوریتم ها نسبت به انسان در سرعت و دقت انجام محاسبات است لذا برای داشتن رباتی موفق باید در زمین بازی مناسب اقدام به توسعه الگوریتم ها کرد. شناخت از رویه های موجود در بازار، فرصت های ذاتی و بالقوه بازار و از همه مهمتر شناخت و انتظار معقول از توانایی الگوریتم ها موفقیت کار را تضمین می کند.

مدرسین دوره:

جناب آقای مهندس امیرسعیدی:

فارغ التحصیل کارشناسی ریاضی و ارشد مدیریت دانشگاه صنعتی شریف – کارشناس تحلیل داده

جنب آقای مهندس هادی جمشیدی :

معاملات الگوریتمی مدیریت سرمایه کیان

زمان برگزاری:

پنجشنبه ۱۱ام مهر ماه ۱۳۹۸

ساعت ۹:۳۰ الی ۱۳:۳۰

مهلت ثبت نام تا سه شنبه ۹ ام مرداد ماه ساعت ۱۶ است.

مکان کارگاه برای شرکت کنندگان ایمیل خواهد شد.

∗پیش نیاز شرکت در این دورهمی،نیاز به داشتن دانش فنی در هوش مصنوعی میباشد∗

ما را دنبال کنید و در جریان اخبار مربوطه قرار بگیرید:

۰۲۱-۶۶۱۶۶۲۴۹                      ۰۲۱-۶۶۱۶۶۲۰۶

کانال تلگرام ما

صفحه‌ی اینستاگرام ما

صفحه‌ی توییتر ما

لینک اصل خبر در سایت ستاک شریف

منبع خبر

ستاک شریف

ستاک شریف

ستاک شریف یک شتابدهنده در شهر تهران می باشد

    نظرات