۱۱ سوالی که در مصاحبه تلفنی باید از کارجو بپرسید
تعداد سوالات و نوع سوالاتی است که شما از فرد مصاحبهشونده میپرسید، زیرا به وسیله برخی از سوالات مصاحبه تلفنی میتوانید مهمترین ویژگیهای شخصیتی فرد را ارزیابی کنید و آن را با شرایط و از طرف دیگر چون در مصاحبه تلفنی نمیتوانید فرد را از نزدیک ببینید پس نمیتوانید از روی زبان بدن و حرکات مصاحبهشونده به برخی از خصوصیات او پی ببرید از این رو نوع سوالات، نوع پرسیدن آنها و حتی در برخی از موارد اولویت و ترتیب پرسش سوالات دارای اهمیت است و میتواند نتایج دقیقتری را به شما ارائه دهد. در این بخش ۱۱ سوال مهمی را که باید در مصاحبه تلفنی بپرسید تا بتوانید بر اساس این سوالات غربالگری لازم را انجام دهید برای شما بیان میکنیم: در این سوال شما تجربیات و صلاحیتهای کارجو را مورد بررسی قرار میدهید و آن را با نیازهای خود مقایسه میکنید، دقت داشته باشید که در زمان پاسخ به این سوال، فرد بیشتر در مورد مسئولیتهایی صحبت کند که مرتبط با حوزه کاری که در آینده از او انتظار دارید، باشد. و چگونه آنها را اداره کردید؟: این یکی از مهمترین سوالات مصاحبه تلفنی است زیرا با توجه به پاسخ این سوال، شما میتوانید به راحتی توانایی قابلیت حل مسئله و عملکرد فرد در شرایط سخت و تحت فشار را برآورد کنید. این یکی از مهمترین سوالات مصاحبه تلفنی است زیرا شما درک و نظر کارجو نسبت به کار و اهدافی که در این کار دارد را مورد ارزیابی قرار میدهید و به نسبت از دیدگاههای او در مورد مزایا یا معایب موجود در کار واقف میشوید. شما به عنوان کارفرما باید بدانید که فرد مصاحبهشونده چه مقدار به مصاحبه فکر کرده و تا چه اندازه دستیابی به این شغل برای او حائز اهمیت است. شما باید با توجه به پاسخ این سوال دریابید که فرد تا چه اندازه از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است و علاوه بر آن توانایی بهبود و ایجاد تغییرات مثبت در شغل جدید را دارد یا خیر. این سوالات مصاحبه تلفنی میتواند افرادی که به دنبال بهبود عملکرد و پیشرفت در شغل خود هستند را مشخص کند. شما در این سوال کلی از کارجو میخواهید تا در مورد خودش توضیحاتی را ارائه کند، در جوابها به دنبال این باشید که فرد قبلا چگونه بوده و میخواهد در آینده چگونه باشد. این یکی از بهترین سوالات برای پیدا کردن ویژگیهای مهم شخصیت فرد در سوالات مصاحبه تلفنی است. مهمترین سوالات مصاحبه تلفنی شامل ۴ سوال اول در مورد گذشته و عملکرد در شغلهای قبلی، ۴ سوال دوم در مورد شغلی که در آن قرار است مشغول به کار شود و ۳ سوال آخر درمورد ویژگیهای شخصی فرد است. تمامی این ۱۱ سوال گفته شده در مصاحبه تلفنی مهم هستند و هرکدام میتوانند به نوعی فرد استخدامکننده را در امتیازدهی و انتخاب بهترین فرد برای استخدام کمک کنند.
متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه
نظرات