شرکت تایوانی اچ تی سی همچنان در مسیر ضرردهی

شرکت تایوانی اچ تی سی همچنان در مسیر ضرردهی

گزارش مالی جدید اچ تی سی حاکی از آن است که این کمپانی همچنان در مسیر ضرردهی قرار دارد و هیچکدام از بخش‌های آن سودآوری نداشته‌اند.

به گزارش اکوسیستم، بعضی از تحلیلگران امیدوار بودند پس از آنکه برنامه بازسازی و تمرکزی HTC روی گوشی‌های هوشمند سطح بالا و توسعه گجت‌های حوزه واقعیت مجازی اجرا شود، شاهد تحول در این شرکت تایوانی باشند، اما جدیدترین گزارش مالی اچ تی سی حاکی از کاهش درآمد این کمپانی است.

براساس این گزارش درآمد شرکت اچ تی سی در اولین ماه از سال 2018 میلادی نسبت به ماه دسامبر سال 2017 حدود 15/3 درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد سقوط آزاد HTC همچنان ادامه دارد، زیرا درآمد حاصل از بخش‌های مختلف این شرکت تایوانی در شش ماه دوم سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال 2016 با 27 درصد کاهش به مبلغ 116/12 میلیون دلار رسید.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند فروش گوشی پیکسل 2 گوگل که توسط شرکت HTC تولید می‌شود در ماه‌های آینده کاهش پیدا کند و عرضه گوشی میان رده HTC U11 Eyes نیز نتواند کاری از پیش ببرد. همچنین اگرچه هدست واقعیت مجازی Vive Pro و نسخه مستقل Vive Focus VR در آینده‌ای نه چندان دور به بازارها عرضه می‌شود، ولی ساعات کاری خرده فروشی‌ها در نیمه اول سال میلادی کاهش پیدا می‌کنند؛ در نتیجه احتمالا تغییر چندانی در میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی اچ تی سی شاهد نخواهیم بود.

تنها نکته مثبت و امیدوار کننده برای گزارش مالی بعدی این شرکت، اضافه شدن سرمایه حاصل از واگذاری خط تولید و پتنت‌های مرتبط با گوشی‌های سری پیکسل به کمپانی گوگل است، این واگذاری مبلغ 1/1 میلیارد دلار را برای اچ تی سی به ارمغان می‌آورد.

    نظرات