عزم جدی شرکت های دانش بنیان در ساخت ملزومات مقابله با ویروس کرونا

عزم جدی شرکت های دانش بنیان در ساخت ملزومات مقابله با ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر تورج شیرزادیان، با اشاره به افزایش تقاضای ماسک در بازار در پی بروز بیماری کرونا گفت: در همین راستا یک واحد دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمانشاه کار تولید ماسک را شروع کرده‌ است.
وی افزود: شرکت دانش بنیان شرکت "نانو ریس" مستقر در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه است که با دستگاهی به نام «الکتروریسی» اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند، این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی سه لایه(جراحی)، N۹۵، N۹۹، R۹۵، R۹۹، P۹۵  و P۹۹ است.
شیرزادیان خاطرنشان کرد: این ماسک‌ها بر حسب میزان ذراتی که فیلتر می‌کنند، طبقه بندی می‌شوند که ماسک های سری P قویترین آنها هستند.
رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با ارزیابی صورت گرفته بر روی ۵۰۰ ماسک تولیدی این شرکت قرار بر این شد تا ظرف سریعترین زمان ممکن مجوز تولید از وزارت بهداشت برای این شرکت صادر شود و این شرکت از فردا(پنجشنبه) عملا کار تولیدروزانه دو هزار ماسک را در استان شروع می کند.
شیرزادیان تصریح کرد: نوع ماسک های تولیدی این شرکت در حد ماسک های N۹۵ است و دارای لایه محافظتی میکرو و نانو می باشد.
رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از توانمندی شرکت های دانش بنیان استان برای ساخت تجهیزات و ملزومات مقابله با کرونا خبر داد.
در ادامه دکتر معصومه خان احمدی با بیان مطلب فوق افزود:در حال حاضر چند شرکت فناور و دانش بنیان در این خصوص عزم جدی خود را در ساخت ماسک های نانو فیلتر و ژل و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز آغاز کرده اند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان قابل توجهی در تمام حوزه ها تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه  هستند افزود:روز گذشته پس از تایید نمونه محصول ماسک این شرکت توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان بخشی از حمایت های مالی لازم در حداقل زمان ممکن برای این شرکت توسط پارک علم و فناوری تامین شد تا در جهت تقاضای استان این شرکت چالش جدی نداشته باشد.
وی در پایان از توجه مسولین غذا و دارو استان در فراهم نمودن زمینه اخذ مجوز این شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن تشکر و قدر دانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات