بازار جهانی میزبان  انیمیشن‌سازان ایرانی شد

بازار جهانی میزبان انیمیشن‌سازان ایرانی شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان‌ «استودیو هورخش» توانسته است با ایستادگی در برابر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه، با رویکردی جدید ضمن دریافت سفارش کار از کشورهای مختلف مانند انگلستان، روسیه، آلمان، یونان و … در تولید محصول نهایی این کشورها مشارکت کند.

انیماتورهای ایرانی در این شرکت با تولید سکانس‌های مختلف انیمیشنی و صادرات آن به کشورهای مقصد، در پروسه ملی ارزآوری مشارکت می‌کنند.

شرکت استودیو هورخش با ۱۵ سال سابقه کار توانست تا با تولید انیمیشن آخرین داستان را به عنوان نماینده ایران به مراسم اسکار ۲۰۲۰ معرفی کند. مضمون این محصول پویا نمایی،  داستان‌های شاهنامه است.

با حمایت زیست بوم توسعه صنایع خلاق وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات وابسته به این انیمیشن مانند لوازم التحریر، کیف، جاسوئیچی، ..... به عنوان محصول صنایع خلاق و فرهنگی روانه بازار خواهد شد.

تولید بازی رایانه ای و ایجاد مدرسه آنلاین بخش دیگری از فهالیت های این مجموعه را شامل می شود.

بازار رو به گسترش انیمیشن در ایران از جمله عرصه‌های است که پتانسیل بالای برای ارز آوری و ایجاد اشتغال برای نیروهای متخصص دارد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از شرکت‌های خلاق و  دانش بنیانی که در زمینه تولید محصولات فرهنگی و خلاق، فعال هستند، تلاش دارد تا اشتغال زایی مبتنی بر فناوری مدرن را توسعه بخشد.

با حمایت این معاونت، متخصصین انیماتور،  بدون مهاجرت در ایران محصولات متنوع مبتنی بر انیمیشن را تولید می‌کنند و آن را به شرکت‌های بین المللی صادر  می‌کنند.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات